Lando Norris, Max Verstappen i Oscar Piastri es disputaran el títol de campió del món de la F1 en l’última cita de l’any, a Abu Dhabi. La victòria del neerlandès a Qatar i la mala estratègia de McLaren ha deixat la classificació general encara més ajustada. Norris continua líder amb 408 punts, però Verstappen el segueix a només 12 i Piastri a 16, amb 25 punts encara en joc. El pilot britànic continua tenint el campionat molt a prop, i aquestes són les possibilitats que tenen els tres aspirants aquest cap de setmana:

Lando Norris
Lando Norris depèn d’ell mateix. Si acaba en el podi, sigui quin sigui el resultat dels seus rivals, serà campió del món de F1 per primera vegada. També, amb qualsevol resultat dins del top 5 eliminaria de la lluita al seu company d’equip, Oscar Piastri, i Max Verstappen hauria de quedar segon o pitjor. Sent sisè, també aixecaria el títol si no guanya la cursa cap dels seus dos contrincants. Amb la setena o vuitena plaça, Verstappen hauria de finalitzar 3 o pitjor i Piastri no guanyar, i amb la novena, Verstappen hauria de ser quart. En cas de sumar només un punt, sent desè, o no puntuar, Norris hauria d’esperar que Verstappen quedi fora del podi i Piastri sigui tercer o pitjor.

Max Verstappen
Si Max Verstappen guanya el mundial, seria històric, ja que hauria aconseguit remuntar un desavantatge de 104 punts sobre el líder. Evidentment, el neerlandès té menys possibilitats que Lando Norris, i només esdevindria campió finalitzant la cursa d’Abu Dhabi dins del podi. En cas de guanyar-la, necessita que Norris sigui quart o pitjor. Sent segon, hauria d’esperar que el líder de la classificació general fos vuitè o pitjor, i que Oscar Piastri no fos el guanyador. En cas de finalitzar tercer, l’escenari seria molt improbable, amb Norris novè o pitjor i que Piastri no s’alcés amb la victòria.

Oscar Piastri
Oscar Piastri ha tingut un gran rendiment enguany. En la seva tercera temporada en la F1, l’australià s’ha vist immers en la lluita pel títol per primera vegada, sent líder de la classificació general durant molts GP. No obstant això, les seves possibilitats de títol aquest cap de setmana a Abu Dhabi són escasses. Amb la diferència de punts, només li valdria ser primer o segon, i que “moltes coses vagin en la meva direcció”. Guanyant la cursa, descartaria a Max Verstappen de la lluita, però hauria d’esperar que Lando Norris fos cinquè o pitjor. Finalitzant segon, el seu company d’equip hauria de ser desè o no puntuar i que el de Red Bull quedés fora del podi.

Text: Roger Amores / Fotos: F1