Yuki Tsunoda ja ha debutat amb Red Bull després que la formació decidís relegar a Liam Lawson a Racing Bulls i ascendir al nipó a la seva estructura principal. El japonès ha pogut provar per primera vegada el complicat RB21 en el seu Gran Premi com a local en la F1, havent tingut ja les primeres sensacions en el simulador. Amb el generador virtual, Tsunoda reconeixia que el monoplaça “no sembla massa complicat”, però ara ha pogut comprovar quina és la realitat del prototip del fabricant de la beguda energètica.
“És una mica diferent del simulador el que he sentit, sent sincer, però sempre ho és. Potser una mica més del que esperava en termes de la sensació del monoplaça. Ha sigut una mica més exagerat en el cotxe real. Sí, la sensació és que és una mica més difícil”, ha confessat un Tsunoda que amb només les proves del simulador reconeixia que entenia “el que comenten els pilots sobre la inestabilitat o la falta de confiança al volant”.

Tot això en un GP on Red Bull ha portat tres millores, modificant l’aspecte de la sortida central de la coberta del motor, la introducció d’un conducte de sortida ampliat amb opcions d’obturació, i la realització “lleugera revisió” de la coberta de la forquilla inferior i del carenat de la carrosseria de la roda posterior. Paul Monaghan, enginyer cap dels de Milton Keynes, ha definit aquestes evolucions com a “una petita victòria”.
El japonès ha començat la jornada amb un gran rendiment en l’FP1, registrant un millor temps només una dècima per sota de Max Verstappen, finalitzant l’entrenament sisè. No obstant això, en una FP2 molt interrompuda per quatre banderes vermelles, ha acabat divuitè; l’antepenúltima posició.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool