En el primer test de la pretemporada del 2025, en el Circuit de Barcelona-Catalunya el dimarts 19 de novembre, vam poder viure la posada en llarg de Marc Márquez amb la granota vermella. Encara no era amb els colors ni l’estètica que lluirà en competició, però el cerverí va debutar en el box de l’equip oficial de Ducati. El lema en el qual es va basar aquesta jornada és “tot al vermell”, fent referència a l’aposta de Márquez la temporada passada. Va finalitzar l’entrenament quart, i les sensacions van ser molt positives.
Les primeres declaracions que ens arribaven al migdia eren les de Davide Tardozzi, cap del Ducati Lenovo Team, que ja tenien una molt bona direcció. “Márquez ha estat feliç immediatament. De seguida ha dit que la moto del 2025 és molt fàcil de pilotar. Sabíem que el pas de la Desmosedici GP23 a la GP25 era molt, ja que de la GP23 a la GP24 així va ser, i en aquest últim prototip estem acabant de definir el set-up i altres detalls”, començava el tècnic italià. Va explicar que entre el prototip d’enguany i el de l’any que ve no hi ha “canvis substancials”, però que aquest primer test oficial era important per a recollir molta informació.
Al final del dia, vam poder saber de primera mà tot el que havia passat pel cap de Marc Márquez. En primer lloc, va explicar el motiu del disseny que va lluir, tot vermell, sense espònsors. “Fa referència a l’arriscada decisió que vaig prendre fa un any abandonant Honda. Ho vaig apostar ‘tot al vermell’, i ara toca rematar-ho en l’equip oficial”, explicava. Sobre l’adaptació al nou box, reconeix que el fet de no canviar de marca ho facilita tot molt, i que al final és gent que coneix des de fa més de deu anys. Només ha necessitat canviar el xip de rival a formar part de l’equip. I, malgrat valorar que Ducati té molt en compte les opinions que transmeten tots els pilots que corren amb una Ducati, ser en el box de fàbrica “et té més connectat amb Gigi Dall’Igna i tot l’equip tècnic”.
Referent a les sensacions amb la moto, no va empènyer molt, però, quan va voler fer un temps competitiu, li va sortir en una volta, situant-se quart, just per darrere del seu company d’equip ‘Pecco’ Bagnaia. “El fet de no canviar de fabricant ha fet que sigui tot molt més fàcil. He necessitat una mica més de temps per a adaptar-me perquè de la GP23 a la GP25 hi ha un salt bastant gran. He provat també la GP24, però crec que la del 2025 és més competitiva. En tot cas, el més positiu és que els meus comentaris i els de Bagnaia van en la mateixa línia”, expressava el Tro de Cervera.
I una de les imatges del dia va ser aquesta nova relació entre els dos nous companys d’equip, el tàndem en el box oficial de Ducati entre Márquez i Bagnaia. Tots dos van declarar que van fer els mateixos comentaris, i els vam veure treballar estretament, amb el català anant a l’altre costat de box per a parlar amb l’italià. Bagnaia va valorar com “una fortuna” tenir a Márquez de company i que tingués les mateixes sensacions que ell. Sobre el prototip del 2025, es va mostrar sorprès perquè “és la primera vegada que estem a un nivell competitiu amb tanta rapidesa provant una moto totalment nova”, però confessa que encara se sent més còmode amb la del 2024, la qual li permetia frenar millor.
En tot cas, una gran estrena de la nova Ducati i en concret de Marc Márquez en el box oficial, on ha caigut de peus i tot fa pensar que ens deixarà una temporada pel record l’any que ve. Ha apostat “tot al vermell”, i ara hem de veure on es frena la piloteta.
Text: Roger Amores / Foto: MotoGP