Home Actualitat Lexus aposta per la màxima seguretat amb el ‘Lexus Safety System+’
Lexus aposta per la màxima seguretat amb el ‘Lexus Safety System+’

Lexus aposta per la màxima seguretat amb el ‘Lexus Safety System+’

0
0

Lexus_safety_systemEn línia amb l’objectiu presentat per la marca de zero accidents de trànsit i la reducció del màxim nombre i la gravetat de les lesions produïdes en els seus passatgers, Lexus llançarà durant aquest any 2015 el nou paquet de seguretat ‘Lexus
Safety System+ ‘. Integrarà un conjunt de sistemes de seguretat tant activa com passiva que s’aniran incorporant gradualment a tots els vehicles Lexus fins arribar a la totalitat de la gamma, no més enllà de 2017.

El ‘Lexus Safety System +’  inclourà els següents sistemes:

PCS (Pre-Crash Safety System). El Sistema PCS, que a més inclou detector de vianants, utilitza un radar d’ones mil·limètriques i una càmera instal·lada en el parabrisa que detecta vianants, aquesta combinació perfecta ajuda a reduir les lesions per abast amb vianants. En detectar unpossible perill, el sistema activa un avís visual i sonor en el quadre de comandaments del Lexus i pren el control dels frens si el conductor no intervé. Aquest sistema és perfectament operatiu entre 10 i 80 km/h, reduint la velocitat automàticament en aproximadament 30 km/h per disminuir les lesions d’un possible accident.

LDA (Lane Departure Alert). El sistema LDA utilitza una segona càmera instal·lada al vehicle capaç d’interpretar les
línies pintades a la carretera (blanques i grogues). Si el vehicle inicia una maniobra de sortida del carril involuntària, el sistema LDA alerta el conductor de forma sonora i visual, juntament amb una petita vibració al volant. En els vehicles de  Lexus que a més equipin el sistema LKA, la direcció assistida quedarà intervinguda en part per ajudar al conductor a romandre dins el seu carril.

Lexus_GS_TECAHB (Automatic High Beam). El sistema AHB ajuda a incrementar notablement la visió en conducció nocturna. Una tercera càmera instal·lada en els fars davanters, és capaç de detectar tant la llum dels vehicles que circulen en el sentit contrari i els posteriors dels vehicles que ens precedeixen. Amb aquesta informació el sistema és capaç d’alternar automaticament els llums llargs e els curts per no enlluernar la resta de conductors.

ACC (Adaptative Cruise Control). En circulació per autopista o autovia, el sistema ACC utilitza un radar d’ones mil·limètriques per detectar els vehicles que el precedeixen i la velocitat a la que circulen. El sistema ACC permet, de forma automàtica, establir la distància de seguretat entre els vehicles que ens precedeixen i mantenir una velocitat constant fent ús de l’accelerador o els frens.

RSA (Road Sign Assist). Mitjançant una altra càmera instal·lada a la part frontal del vehicle, aquest sistema pot reconèixer els límits de velocitat de la via per la qual es circula i altres senyals de trànsit, i mostrar-les en la pantalla central del davantal.

(06.02.2015)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *