Home Actualitat Lexus GS F: Una joia de 477 CV.
Lexus GS F: Una joia de 477 CV.

Lexus GS F: Una joia de 477 CV.

0
0

Còmode i refinat com una berlina, i esportiu i dinàmic com el millor dels coupés. Així és l’ultima novetat de Lexus, un sedan de luxe i de somni.

2016_Lexus_GS_F_036

Text: Sergi Mejías | Fotos: Lexus

Moltes   marques van aprofitar el Saló de Detroit per estrenar els seus nous models. En aquest cas, Lexus van enlluernar amb el GS F, una berlina d’altes prestacions que destaca pel seu dinamisme esportiu. Fins ara, aquest segment era pràcticament un espai privat de les firmes alemanyes i Lexus hi irromp amb força amb un sedan espaiós per dins, per viatjar-hi fins a cinc adults amb tot luxe, i amb unes prestacions avalades pel seu motor de 477 CV.

2016_Lexus_GS_F_006El nou Lexus GS F destil·la una imatge atrevida, amb la graella en doble punta de fletxa que es fa molt més ampla i més llarga per guanyar presència a la carretera. El sistema de llums diürns (DRL) s’integra perfectament en la imatge frontal del vehicle donant-li un toc elegant i esportiu, però amb una factura final molt més agressiva que la resta de gamma GS.

Aspectes exclusius i esportius de la gamma ‘F’ de Lexus dominen a l’interior, com el volant específic F, i una instrumentació heretada del Lexus LFA i del RC F que el conductor pot configurar a través de quatre displays en funció dels quatre modes de conducció que incorpora el nou Lexus GS F: Eco, Normal, Sport S i Sport +.

El GS F arriba per ampliar la família ‘F’, la denominació que utilitza Lexus per als seus cotxes d’altes prestacions, i unir-se al coupé RC F. En aquest cas, la berlina adopta el motor del seu germà, un 5.0 litres V8 que entrega una potència màxima de 477 CV amb un parell màxim que arriba als 530 Nm. Tot el conjunt motriu és administrat per una caixa de canvis ultra ràpida de 8 velocitats, automàtica però amb possibilitat de canvi manual i quatre modes de conducció, Eco, Normal, Sport S i Sport S+, aquest últim pensat especialment per al seu ús en circuit. I això que és una berlina!

2016_Lexus_GS_F_022Per fer-nos una idea, el GS F, que només pesa 1.830 quilos, ha estat posat a punt al circuit de Nürburgring. Els taratges de les suspensions ofereixen un gran compromís entre confort i prestacions esportives mentre que per millorar el seu dinamisme munta uns pneumàtics sobredimensionats (255/35 en llanda de 19” per a l’eix davanter i 275/35 en llanda de 19” per a l’eix posterior) i un sistema millorat d’equip de frens, amb les pinces de color taronja brillant.

Les ajudes a la conducció són presents a través de solucions com el nou sistema TVD, Diferencial Electrònic de Parell, implementat per primera vegada en el coupé RC F. Disponible de sèrie, el sistema TVD té tres configuracions: Estàndard per a una conducció normal, on s’obté un balanç perfecte entre agilitat i suavitat; Eslàlom, mode que emfatitza una resposta de la direcció molt més directe i àgil, i Track per a curses i circuit. Com podeu veure, Lexus no ha deixat res a l’atzar amb aquesta berlina d’altes prestacions.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *