Home Actualitat Lexus NX 300h: Raons poderoses
Lexus NX 300h:  Raons poderoses

Lexus NX 300h: Raons poderoses

0
0

Per a Takeaki Kato, cap d’enginyers del projecte Lexus NX, l’objectiu era fusionar en un mateix cotxe l’esportivitat i el concepte SUV. I aquí tenim el resultat, el vuitè model híbrid de Lexus, amb el que la marca japonesa espera atraure un bon nombre de nous clients amants del disseny, la tecnologia i la diferenciació. L’hem vist, l’hem tocat i ens hem assegut dins l’NX 300h en la presentació estàtica que ha tingut lloc aquest mes, una vegada iniciat el període de comandes d’aquest model. I ara només cal esperar a l’octubre, quan arribarà al mercat, per confirmar el que ja donem per fet: que a més de bonic i còmode, també funciona com una seda.

001_Static_Event_F3Q

 

Text: Josep Casanovas | Fotos: Lexus

Com que Lexus domina d’allò més bé la tecnologia híbrida -a la que hi va accedir fa nou anys amb el RX 400h- i té perfectament per mà la tracció total intel·ligent E-Four, les prioritats en la creació del NX 300h han sigut el disseny i dotar-lo de primícies com ara el carregador de telèfons mòbils inductiu (sense fils) o l’equip d’audio Mark Levinson dotat del sistema Clari-fi, capaç de reconstruir la qualitat original de la música guardada en els arxius.

002_Static_Event_R3Q

Del primer apartat, el disseny, les imatges són prou explícites. Aquest model de 4,63 metres de llargada, per 1,84 d’amplada i 1,64 d’altura, presenta un aspecte amb el que difícilment passarà inadvertit. Només cal que us fixeu en el potent frontal o en les poderoses línies que donen forma als laterals i la part posterior. I si voleu que entrem en detalls, aquí en teniu alguns:

 

 

 

 

LLUMS_2Dins l’òptica principal, tres projectors de LEDs , la coordinació de funcionament dels quals ha comportat un any de feina. Els llums de dia són independents i en forma de fletxa. Els de boira, a sota de tot, també són de LEDs i direccionals.

 

 

MIRALL

El Lexus NX 300h està dotat de visió panoràmica digital de 360 graus, procedent de quatre discretes càmeres situades en punts estratègics.

 

 

 

MANETANo busqueu el pany, queda amagat per si per aquelles casualitats alguna vegada s’ha de fer servir la clau. Fins i tot aquí s’ha donat prioritat al disseny.

 

 

 

IINTERIORAnem ara a l’interior. De la qualitat dels materials i precisió en els acabats només cal tenir present una cosa: som dins un Lexus. I amb això ja està tot dit. Fixeu-vos en la consola central i veureu la combinació entre quelcom tan tradicional com un rellotge analògic i el Touch Pad, novetat del NX 300h, situat al costat de la base de la palanca del canvi i que permet interactuar en la pantalla multimèdia de 8 polzades tan fàcilment com si fos un smartphone.

 

INTERIOR_2Crida l’atenció la gran distància que hi ha entre els seients davanters i les places del darrere. Confort garantit, doncs. El respatller d’aquests seients posteriors es pot reclinar o abatre elèctricament en 9,8 segons. Dins el maleter, de 555 litres de capacitat, hi caben perfectament dues bosses de pals de golf.

 

El sistema motriu del Lexus NX 300h consta d’un motor de gasolina de 2.494 cc (155 CV) i un propulsor elèctric de 143 CV en les versions Eco i Corporate, d’accés a la gamma i amb tracció davantera. Les altres tres versions, Executive, F Sport i Luxury, amb tracció total, disposen d’una segona unitat elèctrica que aporta 68 CV suplementaris. En qualsevol cas, Lexus anuncia la mateix potència conjunta de 197 CV i també el mateix temps per accelerar de 0 a 100 km/hora: 9,3 segons. El que canvia és el consum, que en les versions amb tracció davantera està homologat en 5,2 litres/100 km, amb emissions de CO2 inferiors a 120 g/km, mentre que amb la tracció total el consum mitjà puja dues dècimes i les emissions queden per sota dels 125 g/km.

L’equipament d’aquest cotxe permet disposar d’elements de seguretat com ara el control de velocitat adaptatiu, un avançat sistema per evitar col·lisions, que si cal frena i atura automàticament el cotxe i també, de manera automàtica, el torna a posar en marxa. Lexus considera que per les característiques d’aquest cotxe un 80% dels seus propietaris seran nous clients de la marca. Per a l’any 2015 i amb la disponibilitat d’una nova versió no híbrida, la previsió de vendes és de 1.200 unitats. Qui vagi al concessionari i vulgui configurar el cotxe (interior i exterior) o fins i tot fer un exercici de simulació de conducció ho té fàcil amb el sistema Oculus Rift de realitat virtual.

PLexus_NX_FSP_06_DPL_2014

Al volant.  La versió que vam conduir en la presentació dinàmica d’aquest model va ser la F-Sport, a la que determinats elements reforcen encara més el seu atractiu físic. I per respondre a la seva denominació també té reforços en les suspensions davantera i posterior, amb les que l’estructura d’alta rigidesa d’aquest cotxe i el seu aplom sobre l’asfalt i tacte en zones de revolts guanyen més enters. El conjunt motriu és molt silenciós, la qual cosa afavoreix l’alt confort de marxa,   i entrega la seva respectable potència de forma racional. És a dir, en prémer l’accelerador se li nota la força però sense que mai desbordi al conductor, efecte inequívoc de la transmissió continua CVT i de circular en modes Eco o Normal, que per raons obvies són els més utilitzats. Si es vol més caràcter, és tan senzill com fer girar el selector cap als modes Sport i Sport+ i la diferència es nota, no només en la resposta del motor sinó també en la direcció i la suspensió. Juntament amb el selector de modes de conducció actua la suspensió variable adaptativa, amb electrovàlvules lineals, que eleva fins a 30 el nombre de nivells de força aplicada segons les condicions, intercanviant-los en només 20 mil·lisegons.

 

FITXA TÈCNICA:

Motor de gasolina: 2.494 cc. 4 cilindres/16 V. 155 CV i 210 Nm.

Motors elèctrics: AC 650V. 143 CV (davanter) i 68 CV (posterior).

Transmissió: Automàtica CVT.

Llargada, amplada i altura: 4,630 / 1,845 / 1,645 m.

De 0 a 100 km/hora: 9,2 segons.

Velocitat màxima: 180 km/hora.

Consum mitjà: 5,0 l/100 km (gasolina 95).

Emissions de CO2: 116 g/km.

Preu: De 38.300 € (Eco) a 64.500 € (Executive).

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *