MotoGP s’ha convertit en un mundial on una marca regna amb solvència. Ducati té la moto més competitiva de la graella, i les úniques que els hi fan competència real són les seves pròpies motos de l’any anterior en mans dels equips independents. No és d’estranyar, doncs, que pilots com Marc Márquez o Franco Morbidelli hagin abandonat marques que sempre havien sigut cabdals, com són Honda i Yamaha respectivament, per conduir una Ducati un any ‘vella’. Amb aquest escenari, Ducati ha marcat uns registres sense precedents la temporada 2023, i buscaran superar-los en el 2024.
Rècord de victòries en una temporada
Sense tenir en compte les curses esprint, Ducati ha finalitzat la temporada amb 17 victòries de 20 possibles; rècord absolut. Les dues victòries d’Aleix Espargaró i el solitari triomf d’Àlex Rins al Circuit de les Amèriques han sigut les úniques tres excepcions en una temporada que ha seguit un guió molt clar. A més, amb la victòria de Fabio Di Giannantonio a Qatar, els de Borgo Panigale han tingut 6 vencedors diferents dels 8 que tenen en plantilla, sent Alex Márquez i Luca Marini els únics que no ho han assolit. El campió ha sigut de l’equip oficial, ‘Pecco’ Bagnaia, i el guanyador del campionat de constructors ha sigut el Prima Pramac, un equip independent. Així doncs, la desigualtat que genera respecte a la resta de fabricants ho combaten amb la igualtat dins de les seves files. Bagnaia ha sigut el més victoriós, amb 7 vegades a l’esglaó més alt del podi.
La xifra marejant de podis consecutius
La xifra de curses amb almenys un pilot de Ducati a dins del podi augmenta fins a les 46 seguides. Tots els pilots dels italians han estat en el top-3 del diumenge, demostrant que la Ducati és una moto molt versàtil i s’adapta a molts estils de pilotatge diferents.
Una moto explosiva a la pole position
En aquest cas, no és un rècord de només aquesta temporada, ja que ens hem de remuntar al Gran Premi de València de la temporada 2020. Des de la penúltima cita del 2020 que hi ha sempre almenys una Ducati a dins del top-3 a la pole position. Així doncs, la xifra augmenta fins als 60 GP on els italians han estat entre els tres pilots més ràpids de la classificació. A més, n’han firmat 18 de consecutives, des de la d’Alex Márquez a l’Argentina fins a la de Luca Marini a Qatar. Un cop més, Bagnaia ha sigut el màxim valedor de la marca en aquesta estadística, amb 6, seguit molt de prop per Marco Bezzechi i Jorge Martín, tots dos amb quatre. Els únics dos pilots que han pogut trencar aquesta tirania han sigut Marc Márquez i Maverick Viñales en la primera i última cursa de la temporada respectivament.
En definitiva, Ducati s’ha mostrat molt superior a la resta en tota mena de registres. Veurem si les innovacions de la competència i les concessions ajuden a portar la igualtat al mundial. Ara mateix, és més una Copa Ducati que MotoGP.