El càsting d’Alberto Puig per ocupar la plaça a l’equip Repsol Honda que deixa Marc Márquez sembla que ha arribat al seu final. Després que sonessin incomptables noms i de descartar a Fermín Aldeguer divendres passat, només quedaven tres pilots sobre la taula: Pol Espargaró, Fabio Di Giannantonio i Luca Marini. El granollerí es va desmarcar d’aquesta possibilitat assegurant que se sentia molt compromès amb el projecte de KTM malgrat quedar-se sense moto, i ‘Diggia’ mai ha fet el pes als dirigents de la marca japonesa. Davant d’aquest escenari, Luca Marini, a falta de confirmació oficial, deixarà la seva Ducati del VR46 Team, la moto més competitiva del campionat i dins l’equip del seu germanastre Valentino Rossi, amb la motivació de desenvolupar una moto de fàbrica i retornar l’Honda al camí de l’èxit i les victòries.
Un moviment totalment inesperat, tenint en compte que abandona una moto guanyadora per la menys competitiva de la graella actualment, i per això estranyava tant la postura de Marini davant la premsa deixant la porta oberta a un canvi d’aires. “Com a pilot, és una cosa que has de valorar perquè és una oportunitat increïble, fins i tot encara que l’Honda no sigui la millor moto de la graella ara mateix. En un futur no gaire llunyà Honda tornarà a tenir una moto competitiva capaç de lluitar pel mundial. La Ducati fa por, és una moto que et permet anar de pressa. Però haig de dir que, desenvolupar una moto com a tu t’agrada, seria una cosa molt bonica”, sorprenia l’italià.
Des del Mooney VR46 Team es mostraven certament resignats a aquesta sortida imminent, amb Uccio Salucci, el cap de la formació, explicant que l’equip i l’acadèmia VR46, qui representen a Marini, són dos òrgans totalment independents malgrat ser tots dos sota el paraigua de Valentino Rossi. “No és un tema que estiguem gestionant nosaltres, és entre el representant de Marini, Francesco Secchiaroli, i Honda. Només els he demanat que ens informin com més aviat, millor, i esperem que abans del divendres sapiguem el desenllaç”, esquivava Salucci. Més endavant, Uccio no va considerar un problema que Marini marxi amb tan poc temps de maniobra, ja que “l’objectiu de l’equip és preparar a pilots joves perquè vagin a equips oficials, i estem molt contents que Luca Marini s’uneixi al d’Honda”, confirmant la sortida.
L’objectiu del Mooney VR46 Team és preparar a pilots joves perquè vagin a equips oficials, i estem molt contents que Luca Marini s’uneixi al d’Honda.
Uccio Salucci, cap del Mooney VR46 Team.
En una situació normal, Marini tindria difícil acordar la rescissió del seu contracte, però quan el propietari de l’equip és el teu germanastre, ho facilita. De fet, Valentino Rossi va penjar una foto de la seva etapa a l’equip Repsol Honda, disparant, encara més, tots els rumors sobre aquest més que possible fitxatge. Preguntat sobre la instantània, Marini va bromejar que “potser ‘Vale’ fitxa per HRC, seria interessant i segur que aniria de pressa”. Uccio Salucci va avançar que “Rossi està molt content per Marini” perquè “Honda és la marca número 1 de motos”. Una reacció totalment antinatural quan un dels teus pilots marxa de l’equip per anar a un rival, però s’entén que pot passar si els integrants de la teva plantilla són familiars. De fet, diversos mitjans informen que va ser el mateix Rossi qui va trucar directament a Honda per oferir a Marini, però són només rumors.
Valentino Rossi vol a Aldeguer en el lloc de Marini
Des del Mooney VR46 Team ja tenen tres pilots en el càsting per ocupar la plaça vacant. La gran prioritat és Fermín Aldeguer. El jove pilot de 18 anys de l’equip SpeedUp Boscoscuro és qui més crida l’atenció a l’estructura liderada per Il Dottore, que ha enlluernat a tots els integrants del mundial amb les últimes dues victòries amb un domini insultant a Moto2. El murcià està per davant dels altres pilots en la llista de desitjos de Rossi. Les alternatives són el seu company d’equip, Alonso López, i Tony Arbolino, italià i que ha lluitat el títol amb Pedro Acosta. El principal problema: té contracte. Hauran de negociar.
Qui no ha sigut una opció en cap moment és Fabio Di Giannantonio, que s’acomiada de qualsevol possibilitat de continuar a MotoGP la pròxima temporada. Segons els dirigents de la formació, no l’han contemplat perquè “la filosofia de l’equip és promocionar joves talents a MotoGP”, i els 25 anys de ‘Diggia’ eren un impediment. A més, Celestino Vietti, de la VR46 Academy, tampoc és factible perquè no el veuen preparat i ha firmat un contracte amb l’equip KTM Ajo de Moto2. “No tenim pilots adequats a l’acadèmia, i haurem de cercar-los en altres llocs”, va concloure Uccio Salucci.
Així doncs, tot fa indicar que Fermín Aldeguer tornarà a tenir una opció de pujar a la categoria reina després de la negativa d’Honda, i en una moto més competitiva i segura com és la Desmosedici GP23.
Text: Roger Amores / Fotos: Luca Marini, Valentino Rossi i Fermín Aldeguer