Malgrat que era una informació que s’intuïa de feia temps, i que fins i tot Carlos Sainz va insinuar en la prèvia del Dakar 2024, el fabricant alemany ha anunciat que aquesta edició de la competició a l’Aràbia Saudita és en l’última que participen, almenys a curt termini, i que ara centren tots els seus esforços en l’entrada al mundial de F1 a partir de la temporada 2026. Davant d’aquesta situació, s’obre un nou escenari on els seus pilots, Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel i el mateix Sainz, hauran de buscar equip pel 2025.

“La decisió es va prendre per a tres anys. Per tant, el tercer Dakar serà l’últim d’Audi. Puc confirmar clarament que aquest és el nostre últim Dakar i en qualsevol cas, no correrem un Dakar el 2025”, explicava Rolf Michl, cap d’Audi Sport, per després afegir que cap resultat pot alterar aquesta decisió. “El projecte de la F1 ho ha canviat tot. L’entrada a aquesta competició ens ha fet discutir tota la cartera de programes al complet, i hem decidit que l’atenció havia de centrar-se en aquest projecte per una exigent línia de temps. Això no vol dir que hagi tingut efecte sobre el projecte Dakar ni res per l’estil. Sí que va haver-hi alguns moviments dels nostres especialistes cap al projecte de la F1, però en la resta de coses no ha influït. La nostra etapa en el Dakar ja estava estipulada per tres anys”, ha desvelat Michl.
Pel que fa a Carlos Sainz, amb les files de Dacia ocupades amb les figures de Nasser Al-Attiyah i Sébastien Loeb, Toyota entra en l’horitzó de possibles cotxes competitius en els quals encaixaria. A més, Alain Dujardyn, director dels japonesos, no ha tancat la porta al madrileny. “Avaluarem acuradament la nostra actuació al Dakar, així com en el W2RC, però, com he dit, per a nosaltres, Toyota Gazoo Racing, sempre mirem a la perspectiva. Què farà Carlos després d’Audi? Suposo que és la pregunta que tothom es fa en el bivac”, responia sobre el retrobament de Toyota i Sainz. No obstant això, va assegurar que estan immersos en una filosofia que busca tenir els pilots “de la pròxima generació”, actualment amb Seth Quintero i Lucas Moraes, i que l’objectiu de Toyota ha de ser “assegurar-nos que el llegat de Carlos Sainz es transmeti als pròxims pilots de Toyota Gazoo Racing”.
Veurem com acaba la situació d’Audi i el pilot madrileny, ja que tampoc es descarta que la marca alemanya abandoni també el mundial de ral·li.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool