Jorge Martín té la fixació de córrer per un equip de fàbrica; no ho ha amagat mai. Fa dues temporades que envia ultimàtums a Ducati, assegurant que si no li ofereixen una plaça en el Ducati Lenovo Team, marxarà, però fins ara l’han pogut mantenir a l’equip Prima Pramac. Aquesta temporada sembla la bona. Martín va fer molts mèrits la temporada anterior per anar vestit de vermell, i ha començat la temporada al mateix ritme. A més, quasi tots els manillars queden lliures per la temporada vinent, així que té opcions reals de trobar una alternativa competitiva. La seva prioritat és la formació oficial de Ducati, però no descarta una sortida.
“El meu futur es tancarà abans de Mugello. La meva pilota ja està a la teulada de Ducati, així que ara són ells els que han d’avançar, no és a les meves mans. I després ja veurem. De moment em sento més aferrat a Ducati que a Pramac, i continua sent la meva prioritat, tothom ho sap. Espero ser capaç de passar a un equip de fàbrica, fins i tot encara que Pramac canviï de moto no crec que em quedi”, assegurava Martín en la seva arribada a Austin. Ja va estar disputant-se aquesta plaça amb Enea Bastianini durant la temporada 2022, amb l’italià com a vencedor de la lluita. Des d’aleshores, Martín té la fixació de guanyar-se aquesta plaça que va tenir a tocar, i sembla que el seu màxim competidor tornarà a ser Bastianini.
El seu representant, Albert Valera, va afirmar fa unes setmanes que estan treballant en aquesta direcció, i que Martín mereix estar a l’equip oficial. “Si analitzes el rendiment des de la meitat de la temporada passada, els resultats són espectaculars. És evident que mereix anar a l’equip oficial”, assegurava Valera, que també va demanar la mateixa promoció per Pedro Acosta en les files de KTM.
El Gran Premi de Mugello és el 2 de juny, així que en un mes i mig com a màxim sabrem el desenllaç d’una de les principals peces del mercat. Ben segur que equips com KTM i Aprilia estaràn molt atents a aquesta situació.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool