Marc Márquez ha pogut reprendre la normalitat en el segon dia de test a Sepang. En la primera jornada, la seva Ducati Desmosedici GP23 va tenir problemes mecànics en fins a quatre ocasions, havent d’anar a boxes i arribant-se a parar la moto en pista, fet que va complicar els entrenaments. El dimecres 7 de febrer ha fet 72 voltes, el que més n’ha fet de tota la graella, 11 més que Maverick Viñales, el segon que més temps ha estat en pista. Ha finalitzat 14è, registrant 1:58:118.
“Ara mateix no soc prou ràpid per a pensar en el Mundial. L’expectació és molt alta, però vinc de tres anys molt difícils. Que s’oblidin els que pensin que arrasaré; hi haurà carreres que acabaré el desè i em costarà passar a la Q2. El que esperava era això; això de València és el que no va ser normal”, avisa el gran dels Márquez. No obstant això, ha volgut tranquil·litzar a tothom assegurant que “les sensacions són bones”. “Potser he fet massa voltes i demà ho notaré. Però ara haig de rodar per a anar entenent la moto. Quant a ritme no va malament, però, a una volta, m’està costant més entendre com treure el temps amb aquesta moto”, s’ha lamentat.
El Tro de Cervera ha hagut de recuperar el temps perdut, i per això ha sigut el pilot que més voltes ha fet. En el primer dia de test, per culpa dels problemes tècnics, només va poder treballar en l’ergonomia de la moto i la seva posició, i començar l’adaptació a una màquina molt diferent de l’Honda. Ha format part de l’equip japonès 11 anys, i té molts hàbits que haurà de canviar. “Encara haig d’entendre el tren davanter”, declarava davant dels micròfons de Dazn. El domini del tren davanter és la base del pilotatge del cerverí, així que serà clau que s’adapti com més aviat millor. S’ha quedat a 0,984 segons d’Enea Bastianini, però ha superat el seu millor temps amb l’Honda la temporada anterior.
A l’altra banda del box, Alex Márquez ha finalitzat setè, registrant 1:57:672. A més, el petit dels Márquez ha fet una simulació de Sprint Race, marcant un ritme millor que la volta ràpida de la cursa esprint de la temporada passada en set de les deu voltes.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP