Home Actualitat Marc Márquez (bicampió del món de MotoGP): “Em costa acceptar que no guanyo”
Marc Márquez (bicampió del món de MotoGP): “Em costa acceptar que no guanyo”

Marc Márquez (bicampió del món de MotoGP): “Em costa acceptar que no guanyo”

0
0

Després d’arrasar els dos últims anys al Mundial, a Marc Márquez se li ha complicat, i molt, la temporada, després de sumar tres zeros en set carreres. El geni de Cervera lluita per poder guanyar i no posar-ho tan fàcil a Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. En el GP d’Holanda, Márquez i Rossi van protagonitzar un duel en el que va saltar alguna cosa més que espurnes.

l8PLbXEqO79jn-X4UNQrm-BOL3cOJ4NiJkpqDJs2joI

Text: Sergi Mejías / Laura López Albiac | Fotos: motogp.com

Què va passar a l’últim revolt a Assen?

“Bé, jo crec que tothom ho ha vist, però primer de tot he de dir que estic content d’haver tornat al podi i de lluitar de nou per la victòria. Crec que he fet una cursa molt bona, molt intel·ligent en aquesta ocasió a l’estar darrere de Valentino, ja que ho tenia molt preparat. He comès un error quan faltaven tres voltes i se m’ha escapat, però crec que he fet una última volta fantàstica per guanyar la cursa”.

Però…

L’última xicana, com sempre sol passar, es fa estreta i bé, jo m’he mantingut per dins la pista i Valentino ha tallat la corba. Sí que és cert que hi ha hagut contacte, però també ho és que ell ja sabia que jo hi era. Però bé, Valentino és gat vell i crec que he fet una última volta per guanyar la cursa, però aquest segon lloc també és bo per a nosaltres”.

De bicampió a pràcticament no poder defensar el títol.

Van ser dos anys molt bons en els quals no vaig guanyar jo, sinó que vam guanyar tots. Ara tampoc perdo jo, sinó que perdem tots. El més important és que estem treballant molt, començant a entendre en quina direcció cal anar i aviat, al menys això espero, tornarem a estar al podi i guanyant carreres. El més important i en el que estem treballant és el feeling amb la moto. Una altra cosa és haver caigut anant cinquè o sisè, no és el mateix que fer-ho lluitant per les victòries. Les caigudes vénen perquè vas al límit”.

Podria explicar en quin punt estan ara els seus problemes amb la Honda 2015?

“Està clar que no estic molt content amb la situació, però sí força millor que fa unes setmanes perquè a poc a poc anem trobant la direcció. De l’any passat a aquest no només ha canviat el motor sinó bastants més coses. I ja vaig dir que no és un problema que es resoldrà d’una carrera a l’altra. Tu veus si un problema és permanent o puntual, però a poc a poc ho anem corregint. El difícil és treballar durant els caps de setmana de carrera, perquè la dinàmica és molt diferent a la que teníem fins ara i poden passar coses, com ara a Mugello… ¡pam! et quedes fora de la Q2, que no m’havia passat mai… Però ja hem fet un gran pas endavant, com es va poder veure a Assen”.

 ¿S’escapa el Mundial?

“Són molts punts de diferència, cal ser realistes. Però sempre penso en positiu, l’any passat vaig perdre 50 punts en dues carreres, a Misano i Aragó, així que fins que matemàticament no estigui descartat tot és possible i més encara en el món de les motos”.

Qui creu que serà campió: Rossi o Lorenzo?

“És massa aviat per contestar aquesta pregunta. Al cap i a la fi ells dos són pilots Yamaha, i no em decanto per un ni per l’altre. Ara només em preocupa això meu, que és intentar tornar a agafar el ritme i complicar les coses a aquests dos pilots carrera a carrera”.

¿De veritat creu que Stoner no ajuda provant la Honda?

“Em van preguntar si Casey havia ajudat o perjudicat en el desenvolupament. I vaig contestar que la moto la fan els enginyers de Japó i el pilot provador oficial, que és Hiroshi, perquè al final ja sigui Stoner o qualsevol altre pilot, si prova la moto tres dies després d’un any sense rodar i no hi torna a pujar, és impossible que pugui ajudar a desenvolupar aquesta moto. Stoner és un gran pilot però el provador és el pilot japonès, que és qui està fent la feina”.

¿Li hauria agradat compartir box amb ell quan es va oferir a substituir Pedrosa durant la seva absència?

“No m’ho van preguntar, va ser una decisió de Honda, però crec que va ser encertada perquè si el provador oficial és Aoyama, el lògic és que fos ell qui pugés a la moto de Pedrosa. Encara que, òbviament, competir contra un altre campió del món com és Casey també m’hauria fet il·lusió”.

 Què li sembla el salt qualitatiu de Ducati aquest any?

“És una gran sorpresa, i és molt bona per al campionat. L’interrogant és veure que passarà quan l’any que ve els treguin tots els avantatges”.

Considera justos aquests avantatges?

Penso que sí perquè el reglament es va fer pel bé del campionat, que necessitava que una marca com Ducati, històrica, estigués a un bon nivell.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *