Marc Márquez ha superat obstacles inimaginables al llarg de la seva carrera esportiva. El més gran, la fractura de l’húmer dret que el va obligar a passar per la sala d’operacions fins a quatre vegades. Cinc anys més tard, la temporada passada, va tornar a ser campió del món de MotoGP. Actualment, després d’un inici irregular pels problemes físics en l’espatlla dreta i una Ducati que no funciona de la millor manera, és a 44 punts del líder del mundial, Marco Bezzecchi. Marc està davant del seu repte esportiu més gran per a ser campió, ja que no ha remuntat mai una quantitat de punts tan gran.
Per a trobar una remuntada d’aquesta magnitud de Marc Márquez, hem d’anar enrere en el temps fins a la temporada 2017. Després del GP d’Itàlia, el cerverí era a 37 punts de Maverick Viñales. No va tenir el seu millor inici, amb una quarta plaça a Qatar, la caiguda a l’Argentina en la tercera volta mentre era primer, una victòria al COTA, una segona plaça a Jerez, una nova caiguda a Le Mans mentre era quart i la sisena demarcació a Mugello. Deu podis en les següents dotze curses, assolint cinc victòries, va ser la reacció del Tro de Cervera per a proclamar-se campió a València. En l’últim GP en el Circuit Ricardo Tormo va ser tercer, protagonitzant una salvada històrica en el primer revolt que, si hagués caigut, el podria haver deixat sense mundial. Finalment, el seu màxim rival, Andrea Dovizioso, va caure a cinc voltes pel final, així que no hauria passat res.
No obstant això, el context del 2017 o qualsevol temporada anterior a la del 2023 és diferent de l’actual. Amb la presència de les Sprint Race, han passat de repartir-se 25 punts com a màxim per GP a 37. Això provoca que qualsevol distància en la classificació general es pugui remuntar amb un marge de temps més reduït. Anteriorment, Marc hauria necessitat que Bezzecchi fes un 0 en un GP i no entrés en el top-10 en una altra cursa, i ell obtenir dos triomfs. Ara, amb un cap de setmana en el qual el líder no sumi i ell guanyi les dues curses del cap de setmana, es queda a només nou punts del pilot italià d’Aprilia.
Així ho creu Alex Márquez, qui no descarta al seu germà Marc en la lluita pel títol: “Marc és d’aquests que, encara tenint-ho a 100 punts, no et pots fiar. En un cap de setmana hi ha 37 punts en joc. No és com abans, que n’hi havia 25 i te la jugaves… L’any passat jo estava a prop d’ell, em va encadenar set victòries consecutives de Sprint i cursa. Vaig mirar, estava a 20 punts, i quan vaig tornar a mirar estava a 120. Amb Marc, a 22 curses, sempre cal tenir-lo en compte, perquè aquesta distància no és res amb aquesta nova puntuació”. No obstant això, amb l’inici de temporada que hem presenciat, el de Gresini creu que el favorit és Marco Bezzecchi. De fet, Marc creu que, ara per ara, no està “al nivell per a lluitar pel títol”.
La lògica ens obliga a pensar en una lluita pel títol dins del box d’Aprilia entre Marco Bezzecchi i Jorge Martín, però Marc Márquez ens ha acostumat a no ser racionals. És un pilot únic que ha protagonitzat mil i una promeses, i aquesta podria ser la següent.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP