Marc Márquez ha estat tot el cap de setmana dient que té un “pla”. Evidentment, dins del seu pla segur que no hi entrava quedar fora del top-10 en la Practice el divendres, havent de passar per la Q1, i el dissabte no aconseguir classificar-se a la Q2. En tot cas, tampoc devia contemplar fer els dos recitals en les curses, sortint 13è i finalitzant 2n en les dues ocasions. A més, en l’Sprint Race va guanyar fins a nou places amb la sortida, fent el millor inici de cursa des del de Brad Binder la temporada, també en un esprint al GP de l’Argentina. I després de tornar a demostrar que és un dels millors pilots de la història, Márquez va desvelar part del seu “pla” pel futur.
“Vaig decidir córrer amb la moto més forta i veure què podia fer amb ella, perquè fins i tot jo tenia dubtes sobre si estava acabat o no. I no, no ho estic, soc competitiu. Com soc competitiu, és clar que l’any que ve vull intentar tenir l’última evolució, qualsevol moto, qualsevol color, qualsevol marca, perquè, per a lluitar pel campionat del món, tens més oportunitats. Tinc les idees clares”, assegurava Marc Márquez. Així doncs, ha canviat lleugerament el discurs de Jerez, quan va dir que volia ser a “un equip oficial”, i responia a l’opció d’acabar en el Prima Pramac dient que “no és un equip oficial”.
Mentre que Jorge Martín va enviant amenaces i ultimàtums a Ducati, el Tro de Cervera es manté totes les portes obertes. Sap que la Ducati és una moto guanyadora, i que encara que no vagi vestit de vermell, opció a la qual no renuncia, es pot competir de tu a tu des d’un equip satèl·lit. La gran prova d’això és la temporada que està fent el mateix Martín. Márquez ha fet entendre que estaria disposat a deixar Red Bull per poder anar al Ducati Lenovo Team si fos necessari. En ple procés d’adaptació a la moto italiana després d’onze anys pilotant una Honda, està firmant recitals com la lluita amb Bagnaia a Jerez o les dues remuntades a Le Mans. Ducati té una decisió molt difícil, i el cerverí ho complica encara més cada vegada que puja a la moto.
Mugello és l’escenari on tot quedarà resolt. Ducati es decantarà per Márquez i farà la parella amb més títols del món possible de la graella? O optarà per firmar a Martín, el pilot més en forma del moment i un jove talent prometedor? També existeix la possibilitat de mantenir el tàndem italià amb Enea Bastianini o, fins i tot, Marco Bezzecchi, tot i que aquest últim és molt improbable. D’aquí a un mes ho sabrem.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool / Vídeos: MotoGP