Marc Márquez i els motius que poden haver canviat el seu futur

El cerverí ha reobert la porta a la seva arribada al Prima Pramac
Marc Márquez en el box de Gresini. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Marc Márquez va sortir de Jerez avisant que volia formar part d’un equip oficial, i quan li van preguntar sobre una hipotètica arribada al Prima Pramac, va recalcar que “són un bon equip, però no és oficial”. En el següent GP, a Le Mans, i després dels dos recitals que va protagonitzar en les dues curses, el seu discurs va canviar totalment, dient que “vull l’evolució més actualitzada, sigui la moto que sigui, del color que sigui, però l’última especificació”. Un canvi de discurs que pot deixar entreveure que els plans de futur del cerverí poden haver canviat.

Jorge Martín i Marc Márquez a la roda de premsa de Le Mans. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

En primer lloc, sap que la decisió de Ducati és molt difícil. Jorge Martín és evidentment, a ulls de tothom, el millor pilot de la graella actualment; el que està més en forma. Per l’altra banda, el fabricant de Borgo Panigale i la seva direcció esportiva ha apostat per un camí on els seus joves talents tenen l’oportunitat d’acabar a l’equip oficial. L’exemple més evident és el vigent campió del món, ‘Pecco’ Bagnaia, qui va fer dues temporades en el Pramac abans d’arribar a la formació oficial, i Enea Bastianini va seguir el mateix camí. Pilots com Martín o Marco Bezzecchi són dos dels cridats a poder repetir el mateix full de ruta. La decisió de Márquez trencaria aquesta harmonia.

Després, els patrocinadors personals del pilot català no encaixen amb el Lenovo Team. Els Red Bull, Samsung, Oakley, Allianz i Estrella Galicia xoquen amb els acords de marques de l’equip oficial de Ducati. L’exemple més clar i evident és Red Bull, ja que l’equip italià treballa amb Monster Energy, la competència. La nova política de Ducati, i més amb la inversió de la renovació de Bagnaia, només permetrà un sou important més, i serà el del seu company de box. S’entén que aquesta xifra seria inferior als sis milions que percep ‘Pecco’, així que tampoc seria un gran contracte per a Márquez. Així doncs, malgrat que el Tro de Cervera ha confessat que està disposat a “prendre decisions complicades” per vestir de vermell, es preveu difícil que abandoni als espònsors que l’han acompanyat al llarg de la seva carrera i li han permès córrer a Gresini aquesta temporada.

El Prima Pramac l’espera amb els braços oberts

Davant d’aquest escenari, Paolo Campinoti, propietari del Prima Pramac, ha aturat l’intercanvi cap a Yamaha del seu equip; els japonesos han fet una oferta molt sucosa econòmicament parlant. Amb la nova política de contractes de Ducati en la qual invertirien molt poc pressupost, l’italià es veia amb Franco Morbidelli i Fermín Aldeguer com a pilots, alineació poc estimulant després de les dues últimes temporades amb Jorge Martín. L’opció Marc Márquez sobrevolant el seu box els té molt emocionats, tal com han deixat caure en diverses aparicions en els mitjans recentment, i és el gran argument que està utilitzant Ducati per retenir-los, més enllà de tenir la millor moto del paddock.

En tot cas, la decisió no està gens clara per cap de les dues parts. Ducati, si opta per Márquez, haurà de renunciar a dos grans pilots i a una estratègia esportiva que els ha portat a ser campions del món dues temporades consecutives, i Márquez hauria de tornar a renunciar a molts diners i a marques amb qui té una gran relació de molts anys i li han fet costat al llarg de la seva carrera. Això no significa que l’any que ve no vesteixi de vermell, ni de bon tros, però sí que ja no es veu tan malament amb el color lila del Prima Pramac a la granota.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Conduir una moto et fa més feliç

Conduir una moto et fa més feliç

Un estudi realitzat per Pont Grup analitza els motoristes d'Espanya

Posterior
La desastrosa Sprint de Bagnaia a Le Mans ja té explicació

La desastrosa Sprint de Bagnaia a Le Mans ja té explicació

Ducati assegura que no va haver-hi problemes tècnics en la moto

També et pot interessar
Total
0
Share