En el paddock de Jerez ha esclatat la bomba que Gresini seria molt a prop de trencar la seva vinculació amb Ducati i passar a ser l’equip independent de Yamaha per a la temporada 2025, segons ha explicat Mela Chércoles al diari AS. Amb aquest moviment, Marc Márquez seria l’escollit per substituir a Jorge Martín en l’equip Prima Pramac, amb una Desmosedici GP25. Això deixaria a Martín amb l’opció de formar part d’un equip de fàbrica, preferiblement el Ducati Lenovo, i a Márquez amb una moto oficial, una de les seves peticions.

“A partir de l’any que ve hi haurà dues Yamaha M1 més en la graella, i un equip satèl·lit s’encarregarà d’ells. No puc revelar el nom de l’equip, però tinguin la seguretat que l’objectiu de tenir quatre pilots Yamaha quedarà complert”, ha declarat Lin Jarvis, director de l’equip Yamaha, qui deixarà el mundial a final de temporada després de més de 25 anys. Els japonesos han tancat la renovació de Fabio Quartararo per a dues temporades, i el seu company d’equip, Àlex Rins, té la intenció d’estendre la seva vinculació amb la formació més enllà del 2024. En una temporada on han començat a rebre concessions per evolucionar el seu prototip, ja que s’han quedat enrere a la resta quant a rendiment, han vist que tenir només dues motos en pista és un desaventatge respecte a la resta. Recopilen menys dades pel desenvolupament.
Davant d’aquest escenari, el mitjà citat anteriorment ha preguntat a Gino Borsoi, director de l’equip Prima Pramac, si això apropa a Marc Márquez a la seva formació. La resposta ha sigut un somriure. Si això passés, el cerverí pilotaria l’única Ducati oficial del Prima Pramac, ja que Fermín Aldeguer, teòricament el seu company d’equip, tindrà una moto de l’any anterior per ordre de la fàbrica. Tot això passaria si Martín porta a terme l’ultimàtum que ja ha fet en anteriors ocasions als de Borgo Panigale, assegurant que si no corre per l’equip de fàbrica, es buscarà un lloc on pugui fer-ho.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool