Márquez avisa: “Sempre he anat de pressa a Austin, inclús amb la Ducati”

El cerverí ha fet balanç de com arriba al Circuit de les Amèriques i les seves possibilitats
Marc Márquez en el parc fermé de Termas de Río Hondo. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Marc Márquez és el cowboy de Texas. Al Circuit de les Amèriques va aconseguir la seva primera victòria a MotoGP, esdevenint el pilot més jove de la història a guanyar en la categoria reina. A partir d’aquest triomf l’any 2013, va repetir el resultat en totes les visites del mundial a Austin fins al 2018, trencant la ratxa el 2019 caient mentre liderava amb quatre segons de marge. El 2020 no s’hi va córrer per la pandèmia, el 2021 va repetir victòria, el 2022 va firmar una gran remuntada fins a ser sisè i el 2023 se la va perdre per lesió. La temporada passada, ja amb Ducati, va tornar a anar per terra mentre era al capdavant, però el cerverí avisa: “Sempre he anat de pressa a Austin, inclús amb la Ducati”.

Marc Márquez liderant el GP de Tailàndia. // MOTOGP

El Tro de Cervera ha fet balanç de l’inici de la temporada abans del GP dels Estats Units d’Amèrica. “Arribem a Austin després de dos caps de setmana pràcticament perfectes, sobretot el primer a Tailàndia. El Circuit de les Amèriques és un circuit al qual estic especialment unit. I on sempre he anat de pressa, fins i tot l’any passat quan ho vaig afrontar per primera vegada a bord de la Ducati”, alerta el català. Malgrat que pugui semblar anecdòtic, és important que puntualitzi que també va tenir velocitat amb la Desmosedici del Gresini la temporada passada. Ducati només ha guanyat una vegada en el recorregut nord-americà, el 2022 amb Enea Bastianini, i va ser en les files de l’equip liderat per Nadia Padovani; el conjunt oficial dels de Borgo Panigale mai ha pujat al primer esglaó del podi a Austin.

Amb set triomfs de deu possibles, Márquez és tot un expert del recorregut de Texas. El de Cervera il·lustra quines són les claus en el traçat més lent del calendari, que té diverses particularitats que el fan únic. “El d’Austin és un circuit exigent físicament i també quant a pilotatge. Hem de mantenir-nos concentrats, no cometre errors, cuidar els detalls i treballar intensament amb tot l’equip per a continuar sent competitius”, explica. 5,51 quilòmetres repartits en un recorregut molt enrevessat, amb 11 de 20 cap a l’esquerra; el punt fort de Marc Márquez.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP

Total
0
Shares
Anterior
La història clama Ducati: un rècord de més de 50 anys és a tocar

La història clama Ducati: un rècord de més de 50 anys és a tocar

Amb 19 victòries consecutives, els de Borgo Panigale són a una de les 20 d'MV

Posterior
El nou Mercedes-Benz CLA: intel·ligència, eficiència i rendiment en estat pur

El nou Mercedes-Benz CLA: intel·ligència, eficiència i rendiment en estat pur

Aquest model estrena el nou sistema operatiu MB

També et pot interessar
Total
0
Share