Márquez desvela tots els detalls del seu fitxatge per Ducati

El cerverí ha concedit una entrevista a Cadena Ser al programa El Larguero
Imatge de l’entrevista de Márquez a Cadena Ser. CADENA SER

Marc Márquez va donar el dimecres 5 de juny la seva primera entrevista com a pilot oficial de Ducati després de l’anunci del fitxatge el mateix dia. El cerverí va passar per les instal·lacions de Cadena Ser en el programa El Larguero, presentat per Manu Carreño i, en aquesta ocasió, acompanyat per Mela Chércoles. En aquesta entrevista va desvelar tots els detalls de la seva incorporació al Lenovo Team; la decisió, Jorge Martín, la peça clau per a la seva arribada…

Les figures claus del fitxatge

El gran titular de l’entrevista és referint-se a Gigi Dall’Igna, el gran valedor del seu fitxatge. “Si soc a Ducati és per ell. El dia que ens vam posar a negociar, li vaig preguntar si ell continuava els anys 2025 i 2026. Si no, no feia falta que ens asseguéssim a parlar. Tot el que ha tocat ho ha fet guanyar. Si marxés, li preguntaria on va per a anar-hi amb ell”, confessava el Tro de Cervera. Preguntat sobre si també havia posat sobre la taula el futur del seu germà Alex en la negociació, assegurava que “el meu germà és prou ràpid i talentós per tenir una MotoGP l’any que ve”. Va voler agrair a “la família Gresini” per donar-li l’oportunitat aquesta temporada, ja que per a ell era bàsic tornar a gaudir a sobre de la moto, i al seu box ho ha assolit.

Sobre els motius de la decisió, els dirigents de Ducati li van transmetre que havien analitzat totes les dades de la seva moto i es van mostrar molt satisfets amb la seva adaptació a la Desmosedici. El rendiment en pista ha sigut clau, però és evident que el palmarès també ha sumat.

Jorge Martín i el canvi d’escollit de Ducati

Marc Márquez va explicar que a ell mai li van transmetre que l’escollit fos Jorge Martín. “Al meu entorn, aquesta informació no ens ha arribat mai, així que per a nosaltres no ha canviat res en l’última setmana”, deia el cerverí. També, va admetre que li sabia greu la situació de Martín, però que “així és la vida i l’esport”, i que s’ha de ser egoista i pensar en un mateix. Amb dubtes de si podia o no, va desvelar que havia firmat el contracte el mateix dia de l’anunci oficial.

La lluita pel mundial i jugar-se la plaça amb Martín

Diverses informacions apuntaven que Ducati els havia ofert guanyar-se la plaça en pista, qui arribés a final de temporada per davant en la classificació compartiria equip amb ‘Pecco’ Bagnaia. Martín va acceptar, però Márquez no. “No era just perquè no teníem les mateixes armes, però no és una excusa. Estic demostrant que soc competitiu”, argumentava el vuit cops campió del món. A més, va explicar que no pots allargar la decisió molts mesos perquè els pilots tenen patrocinadors personals que són grans multinacionals, i aquest tipus d’empreses tanquen els pressupostos al setembre. Era inviable.

Pel que fa a la lluita pel mundial, posa la seva mirada sobre el 2025. Per a aquesta temporada, sap que és entre els candidats, però Martín i Bagnaia estan una mica per sobre. A més, creu que no estan en igualtat de condicions. “A on tenim aspectes tècnics més fluixos, hi arribem amb el bon rotllo del box de Gresini”, declarava somrient. En tot cas, sap que “la temporada és molt llarga”.

La irrupció de Pedro Acosta

El cerverí va admetre que Pedro Acosta el recordava molt a ell mateix quan va arribar a MotoGP. “Hi ha molts pilots a la graella que han arribat i han anat de pressa. Bagnaia, Martín… Però Pedro Acosta fa les coses diferents. Marcarà una època a MotoGP”, avançava. El va situar com a un dels grans favorits pel mundial 2024.

Text: Roger Amores / Foto: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
El dissabte 8 de juny se celebra el V Clàssic Raid la Selva a Arbúcies

El dissabte 8 de juny se celebra el V Clàssic Raid la Selva a Arbúcies

És la tercera prova de l'Off Road Clàssic Cup

Posterior
El nou reglament de la F1 pel 2026

El nou reglament de la F1 pel 2026

La FIA ha anunciat la nova normativa per a recuperar l'espectacularitat

També et pot interessar
Total
0
Share