Segons ha informat Motorsport.com, Ducati s’ha posat com a màxim objectiu retenir a Marc Márquez en les seves files. Amb la negativa del cerverí a arribar al Prima Pramac, que era el full de ruta dels de Borgo Panigale, els dirigents italians passen per alt l’acord al qual havien arribat amb Jorge Martín per la plaça en l’equip oficial i li ofereixen a Márquez. Amb aquesta decisió, Martín i Enea Bastianini firmaran algun dels contractes que els han ofert la resta de marques.
Els mandataris no esperaven el posicionament públic de Márquez el dijous passat en la roda de premsa prèvia al GP d’Itàlia. Abans d’arribar a Mugello, el pla era fitxar a Martín per l’equip oficial i deixar a Márquez en el Prima Pramac, amb material i suport màxim de la fàbrica. En la teoria era ideal, però no van comptar en què el Tro de Cervera és vuit vegades campió del món, i no és un pilot més de Ducati que poden anar movent al seu gust. “No és el que em ve més de gust, però no descarto canviar de marca”, deia el cerverí, assegurant també que el Prima Pramac no era una opció per a ell. Aquestes paraules han ressonat els últims dies en els caps dels alts càrrecs de la fàbrica italiana, i han decidit que no poden deixar escapar al pilot més important de la graella.
Davant d’aquest escenari, Martín se sent decebut perquè, una vegada més, els seus mèrits esportius no han tingut el pes que esperava, i s’ha vist superat com l’any 2022, quan van optar per Enea Bastianini. A més, aquest cop és impossible fer-ho millor; és líder del mundial amb molta solvència. Al GP de Catalunya, Ducati va reunir-se amb ell, li van notificar que era l’escollit, tancant la trobada donant-se les mans. Des del pols que els va enviar Márquez el dijous passat, els dirigents han donat llargues a Martín, passant per alt l’acord i instant-lo a parlar “la setmana que ve”. Després de cinc temporades corrent per a la marca italiana, veu que no és la prioritat, i buscarà una alternativa. S’agafarà uns dies de reflexió.
Tant el pilot espanyol com Enea Bastianini tenen les ofertes de KTM, Aprilia i Yamaha, més la possibilitat del Prima Pramac si passa a tenir les motos japoneses. També, Martín té l’opció d’Honda, el seu somni, però no sembla la més atractiva avui dia. S’haurà de veure quin camí escullen.
Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool