Marc Márquez ja domina com a pilot oficial de Ducati en el primer test de Buriram, Tailàndia. El tro de Cervera ha marcat una volta ràpida a última hora que l’ha situat en la primera plaça, superant per mig segon al segon classificat, el seu germà Álex Márquez. El registre del gran dels Márquez ha sigut 1:39:174. Franco Morbidelli ha sigut tercer, demostrant una vegada més que, tal com ha dit ell aquesta setmana, la Ducati Desmosedici GP24 “és la moto perfecta”. Honda ha tornat a formar part del top-10 amb Johann Zarco i Luca Marini, en una primera meitat de la graella on tots els fabricants han tingut mínim un representant.

Tres Ducati, en aquesta ocasió amb només una del 2025, la de Marc Márquez, han acaparat les tres primeres places. La primera fàbrica a trencar aquesta hegemonia en la jornada d’avui ha sigut Aprilia, amb la quarta plaça de Marco Bezzecchi, a sis dècimes del líder. El rendiment de KTM en aquesta segona ubicació de la pretemporada 2025 ha sigut més positiu, amb Pedro Acosta cinquè i Brad Binder novè. El del Puerto de Mazarrón ha marcat un 1:29:904, mentre que el seu company un 1:30:041. Luca Marini i Johann Zarco han sigut sisè i setè amb l’Honda a vuit dècimes del millor temps, i sembla que es confirma el seu pas endavant. Francesco Bagnaia s’ha quedat a quasi un segon del seu company d’equip amb un 1:30:028, però s’hauria de saber quines estratègies han seguit cadascú. A més, Ducati ha de decidir si arrisca en l’elecció del motor per a les pròximes dues temporades o, tal com sembla que faran, opten per un camí més conservador i continuen amb el del 2024.
Pel que fa a Yamaha, Fabio Quartararo va avisar que a Tailàndia veurien la realitat del seu prototip, ja que a Sepang tenien l’avantatge del Shakedown. De moment, només Jack Miller ha entrat en les deu primeres places, sent desè. Àlex Rins i el francès han sigut dotzè i tretzè respectivament, i Miguel Oliveira dissetè. Encara queda el segon dia a Buriram. De nou, els pilots del Red Bull KTM Tech3 no han tret el cap en les primeres posicions, encara immersos en el procés d’adaptació a la nova moto, amb Enea Bastianini setzè i Maverick Viñales divuitè. Raúl Fernández ha pogut participar en el test després de la seva lesió a Malàisia, ajudant a Aprilia en el desenvolupament de l’RS-GP sent l’únic pilot en plantilla amb experiència sobre aquesta moto.

El dijous 13 de febrer es durà a terme la segona i última jornada de test a Buriram, Tailàndia, posant punt final als entrenaments oficials de la pretemporada 2025.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP