Aquesta temporada ha provocat innumerables debats sobre si Marc Márquez podia competir amb Jorge Martín i ‘Pecco’ Bagnaia pilotant una Desmosedici GP23 i els seus dos rivals una GP24. El Tro de Cervera ha evitat sempre aquesta qüestió i no ha posat ni una excusa, però és evident que el nou prototip de Ducati havia fet un gran salt quant a evolució respecte al seu predecessor. No obstant això, Márquez podrà corroborar ell mateix aquesta diferència, ja que el dimarts 19 de novembre podrà provar la GP24 i la nova GP25 en el test oficial de pretemporada celebrat al Circuit de Barcelona-Catalunya amb vista a la pròxima temporada, quan debutarà en el box oficial de la marca italiana.
Els dies 19 i 20 de novembre el Circuit de Barcelona-Catalunya acull les dues primeres jornades de test de pretemporada pel 2025. Allà totes les formacions posaran per primera vegada en pista els seus nous prototips amb els seus pilots titulars. Segons ha explicat Michelle Pirro, test rider de Ducati, l’estratègia dels de Borgo Panigale serà posar una Desmosedici GP24 i una GP25 als seus pilots oficials, Márquez i Bagnaia, amb l’objectiu que puguin comparar les dues motos i els seus avenços. “Ell també tindrà una GP24, la de Jorge Martín. Provarà totes dues motos. Espero que pugi i digui: ‘Està bé, tot està una mica millor’. No espero que sigui mig segon o vuit dècimes més veloç; no hi ha revolucions ni coses especials”, confessa Pirro.
A més, el provador italià ha desvelat que el nou prototip està pensat per a potenciar el pilotatge de Bagnaia, però que això també beneficia a Márquez perquè tots dos pilots destaquen en la frenada. La moto de la pròxima campanya serà més agressiva. “Amb la nova aerodinàmica és una moto més agressiva. Hem arreglat algunes coses pel ‘Pecco’. Per tant, podria tenir algunes característiques que van en la direcció de frens, fet que beneficia a tots dos”, prediu el de Ducati.
Segons ha desvelat Pirro, la Desmosedici GP25 sembla que serà una evolució de la Ducati d’enguany, tal com han comprovat a Jerez i Misano, i esperen marxar amb les mateixes sensacions d’un circuit tan particular i amb poca adherència com el de Catalunya. No obstant això, no és una gran evolució, sinó un petit pas endavant, tal com van fer els de Borgo Panigale entre els anys 2022 i 2023.
Text: Roger Amore / Foto: Red Bull Content Pool