Marc Márquez serà pilot de l’equip oficial de Ducati les temporades 2025 i 2026, però abans d’això, va ser rival del fabricant de Borgo Panigale durant molts anys. Durant aquesta època, i abans del salt de nivell dels italians, el cerverí va pronosticar el gran rendiment que han acabat tenint. Dins de l’estratègia per fer front a aquest ascens, Márquez va demanar el fitxatge de Jorge Lorenzo per Honda la temporada 2019, més que per a enfortir a la marca japonesa, per a afeblir a Ducati. El balear es va retirar a final de temporada després d’una temporada desastrosa compartint box amb el Tro de Cervera.
El documental ‘La vida en Rojo’, de DAZN, ha desvelat aquesta història que va passar durant el 2018. “Just quan ja estava Lorenzo a Ducati, els vaig dir: ‘han arribat’. Vaig dir a Honda, ‘la millor estratègia és que agafeu a Lorenzo i el fiqueu aquí’. Si no, et guanyarà un altre pilot amb una altra marca, perquè Lorenzo és Lorenzo, cinc vegades campió del món”, recorda Márquez sobre els primers anys de Ducati lluitant al capdavant. En aquell moment, Gigi Dall’Igna ja feia quatre temporades que era treballant en el box vermell, i els resultats començaven a arribar.
Per l’altra banda, Lorenzo explica el motiu pel qual no va acabar de triomfar a Ducati i com es va portar a terme la seva arribada a Honda. “Ja s’ho intuïa. El que passa és que potser pensava que l’adaptació seria més ràpida. Era una moto que corria més en la recta, era molt estable frenant, però no tenia el gir de la Yamaha. Bàsicament, volia pilotar la Ducati com la Yamaha. Pensava que el 2018 començaria millor, però va ser tot el contrari. A més, vaig tenir la mala sort d’aquest triple xoc a Jerez, i de tirar a Dovizioso i a Pedrosa, l’Andrea era l’aspirant al costat de Márquez pel títol, i això a Ducati tampoc li va fer molta il·lusió. Quan vaig veure que estava entre l’espasa i la paret, vaig agafar el telèfon i vaig trucar a Alberto Puig directament”, explica un Lorenzo que, després d’una temporada a Honda, va anunciar la seva retirada de la competició en el Circuit Ricardo Tormo de València.
Finalment, malgrat que l’aventura de Jorge Lorenzo no sortís de la millor manera a Honda, l’estratègia de treure un pilot de la seva magnitud a Ducati estava complert. Els italians van lluitar el mundial amb Dovizioso del 2017 al 2019, obtenint tres subcampionats, i col·locant les primeres pedres del que va ser el mundial del 2022 de ‘Pecco’ Bagnaia.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Red Bull Content Pool