Jorge Martín abandonarà l’equip Ducati Prima Pramac al final de la temporada 2024. L’opció més factible i la seva primera opció és que firmi per l’equip oficial de Borgo Panigale, però, si no li ofereixen un contracte, buscarà una nova aventura en una altra marca. El madrileny sempre ha manifestat que vol estar en una formació de fàbrica, i és el seu objectiu pel 2025. Fermín Aldeguer arribarà al conjunt italià quan finalitzi l’any.
Martín no ha volgut entrar a comentar aquest tema, i s’ha desmarcat de les especulacions. “És un tema que jo no controlo i no depèn de mi. Jo em centro en el que em toca, que és pilotar, i sobre temes de fitxatges i el mercat ja tinc un mànager que m’ho porta. No vull entrar en aquest tema, ja veurem què passa en el futur. Tinc clares les meves prioritats i estic tranquil. Vaig per aquestes prioritats i si no funcionen ja veurem què fem”, responia durant la presentació de la seva nova moto pel 2024. El 2022 va insistir que “si no tinc una moto de fàbrica a Ducati, buscaré una moto de fàbrica en una altra marca”, però el van convèncer de renovar per dues temporades més, ja que només tenia l’opció d’Honda i Yamaha. Aquest any que queden quasi totes les places lliures serà més difícil.
Per l’altra banda, Fermín Aldeguer es va reunir durant el mes de gener amb Gigi Dall’Igna, un dels pesos pesants de la cúpula de Ducati, i li van prometre una plaça al Prima Pramac, l’equip amb el qual tenen una relació de col·laboració més estreta. És l’única formació independent amb el mateix material que l’equip de fàbrica italià. El murcià és un dels principals talents de Moto2, i ja va sonar pel Repsol Honda i pel VR46 Team per aquest 2024. Finalment, el 2025 tindrà l’oportunitat de debutar en la categoria reina amb la millor moto de la graella.
Veurem com avança aquest tema, però un dels noms més importants de MotoGP pot ser la gran atracció del mercat de fitxatges pel 2025, junt amb el de Marc Márquez.
Text: Roger Amores / Fotos: Prima Pramac