Jorge Martín no ha començat la temporada 2025 de la millor manera. En el primer test de pretemporada, va patir un highside pilotant per a primera vegada el prototip final de la seva nova Aprilia, havent d’abandonar l’activitat i passar per la sala d’operacions de l’Hospital Universitari Dexeus. En un entrenament privat per a provar si estava en condicions per a competir en el primer GP de l’any, va tornar a caure amb una moto de supermotard en el kàrting de Menàrguens, Lleida. Aquests dos accidents li van provocar fractures en les dues mans i en el peu esquerre. El madrileny situa el seu retorn a MotoGP per a la quarta cursa de l’any, en el Gran Premi de Qatar.

“Encara no sé exactament quan tornaré a córrer. Segur que no seré a Austin; el pla és estar llest per a Qatar, però no ho puc assegurar, així que encara no ho sé. La lesió més seriosa va ser la del radi i l’escafoide. A més d’això, vaig tenir quatre fractures al peu esquerre, i també lesions musculars en les costelles. Donaré el 100% per a recuperar la meva millor versió i per a aprendre dels meus errors, com sempre he fet. Ja he començat a entrenar-me, i la meva condició física ha millorat molt”, ha explicat Jorge Martín en una publicació en les seves xarxes socials. Susana Almoguera, mare del pilot de San Sebastián de los Reyes, ha valorat aquest contratemps com a “un pal molt dur”.
Aprilia està intentant fer una modificació en el reglament perquè el vigent campió del món pugui fer un test a Misano amb la MotoGP per a comprovar el seu estat de forma i, per què no, arribar amb més rodatge sobre l’Aprilia RS-GP25. S’han de posar d’acord tots els equips del mundial, i ho veuen una bona millora en la reglamentació, però a partir de la temporada vinent. Massimo Rivola, CEO dels de Noale, creu que és una mesura per a millorar la seguretat dels pilots. “Per reglament, ha de ser una RSV4. Però sincerament, hauríem de replantejar-nos què és el millor per a la seguretat dels pilots. Entenem que cal respectar les normes, però si els equips japonesos poden provar quan vulguin gràcies a les concessions, per què no permetre que un pilot que s’ha perdut diverses curses tingui l’opció de dur a terme un test amb una MotoGP per a tornar amb garanties?”, argumenta el dirigent italià.
La formació que més s’està oposant a l’entrada en vigor immediata d’aquesta norma és Ducati. Davide Tardozzi, director del Ducati Lenovo, exposa els seus arguments. “Podria ser una bona idea per al futur. Ens vam enfrontar al mateix problema amb Bastianini el 2023, però ningú ens va donar l’oportunitat de deixar-lo provar. Llavors, crec que podria ser una bona oportunitat per a canviar les regles per a l’any vinent”, tanca Tardozzi. La decisió final portarà cua.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP