Jaume Masià parteix des de la pole position. Fa setmanes que està en un estat de forma increïble, i aquest cap de setmana ha tornat a ser el pilot més fort durant els entrenaments. Malgrat això, ha perdut quatre posicions a la sortida. Deniz Öncü liderant, amb Dani Holgado per darrere seu. Masià ha començat la remuntada i, quan s’ha col·locat tercer, els dos primers s’havien escapat a quasi un segon. Masià ha marcat la volta ràpida en el següent gir i ha atrapat el grup capdavanter, ajuntant de nou també als altres pilots.
A 13 voltes pel final, han trencat la cursa Öncü, Holgado, Masià i Ayumu Sasaki, fent una lluita a quatre per la victòria. El turc no ha deixat el lideratge en cap moment, mentre que Masià ha anat intercanviant posicions fins a ser segon. El valencià i Sasaki semblen tenir un ritme lleugerament superior. En el primer revolt a 11 voltes del final, Masià ha tirat la moto a Öncü i s’ha posat primer. Sasaki ha vist que l’espanyol era el pilot més fort, i també ha avançat al pilot de KTM per enganxar-se a Masià i que no s’escapi. Els tres perseguidors han anat intercanviant-se les posicions entre ells, però Masià no s’ha escapat.
A set girs pel final, Öncü, Sasaki i Holgado han començat una lluita innecessària, arribant a estar els tres en paral·lel en el primer revolt. A mitja volta, Öncü ha perdut el tren davanter i ha caigut. Masià ha aprofitat la situació per escapar-se un segon, mentre que Iván Ortolá i Stefano Nepa s’han acostat a les posicions de podi; no prou per disputar-lo.
Última volta amb Masià a 0.9 de Sasaki i Holgado. La lluita està en com es reparteixen la segona i tercera posició. També, del sis al dotze han protagonitzat un últim gir molt emocionant. A la frenada després de la baixada Holgado li ha tirat la moto a Sasaki, situant-se segon, però en la sortida de l’últim revolt ha derrapat, perdent molta tracció i sent avançat per Sasaki a pocs metres de la línia de meta. Victòria de Jaume Masià que és el nou líder del mundial amb sis punts d’avantatge sobre Sasaki i 9 sobre Holgado.
Text: Roger Amores / Foto: MotoGP