Home Actualitat Mazda6 2.2L Dièsel 150 CV Sedan Style. L’equilibri existeix.
Mazda6 2.2L Dièsel 150 CV Sedan Style. L’equilibri existeix.

Mazda6 2.2L Dièsel 150 CV Sedan Style. L’equilibri existeix.

0
0
És esportiu però còmode. És espaiós però amb una agradable sensació de robustesa i seguretat. És complet i d’utilització senzilla. Amb aquesta combinació d’acabat i motor, el Mazda6 és un encert en equilibri.

Text: Albert Alsina / Fotos: Mazda

Llegeix l’article interactiu

Mazda6

Mazda, i més concretament la seva berlina 6, sempre han tingut un pilar fonamental en format de disseny que els ha portat a ser una de les marques japoneses amb més acceptació a la vella Europa. I encara ha estat més evident en els últims anys des de l’arribada de l’esperit KODO, o el que és el mateix, ‘Ànima del Moviment’.

En aquest model que ens ocupa no és una excepció. Admiració és una de les coses que un sent al estampar la mirada en la seva esvelta i estilitzada carrosseria, de línies elegants però marcadament esportives, i amb un frontal poc convencional que porta integrats els nous fars de llum diürna amb disseny marca de la casa.

Si exteriorment ens sembla desitjable i fàcil d’enamorar-nos, l’interior resulta més acollidor i transmet una forta sensació de qualitat. Tant punt obrim les portes es percep que l’aspecte i el disseny són irreprotxables, resultant molt més acollidor i elegant, i amb una posició de conducció realment bona i espaiosa (igual que la resta de seients). Pel que fa al maleter, cal destacar que és realment espaiós i de formes molt aprofitables, però com en qualsevol berlina de tres volums, la boca de càrrega és fa petita en algunes situacions.

“El preu de la unitat que hem pogut provar és de 33.325 € (Style + Navegador), sent els 30.175 € el preu mínim per a una unitat com aquesta amb motor 2.2L de 150 CV”

La unitat que hem pogut provar a fons ha estat amb el motor 2.2 litres dièsel de 150 CV amb tecnologia SKYACTIV. Un motor de resposta realment agradable i que ara, no com passava en algunes versions anteriors, no molesta a nivell de sonoritat a l’interior. El canvi manual de sis velocitats és d’accionament realment còmode i segur, amb un selector de recorreguts més aviat curts, i del que ens va semblar molt correcte el seu esglaonament. En aquest sentit, el cubicatge de més de dos litres beneficia que la seva resposta a baix i mig règim sigui impetuosa i decidida, la qual cosa permet en tot moment realitzar una conducció dinàmica però sense estridències.Mazda6_interior

El Mazda6 sempre ens ha tramés una agradable sensació d’equilibri entre comoditat i esportivitat, sent el seu xassís i carrosseria notablement robustos i rígids. Aquesta apreciació la vam tenir en qualsevol tipus de via en què el vam utilitzar (ràpides, ciutat i carreteres convencionals), sent la suspensió un dels seus millors arguments. El feeling i el tacte que proporcionen és molt bo, amb un taratge ajustat i equilibrat més per als gustos europeus que per als japonesos.

Descarrega’t la revista a l’ AppStore i al Google Play.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *