Home Actualitat McLaren 650S, nascut a Woking
McLaren 650S, nascut a Woking

McLaren 650S, nascut a Woking

0
0

Què, embadalits davant el nou superesportiu de McLaren? No en tinc cap dubte. Jo també hi he quedat en veure la nova criatura nascuda a Woking, el germà dels no menys singulars P1 i MP4-12C. Del primer n’ha heretat l’estil de la part frontal i els beneficis aerodinàmics que se’n deriven, i del MP4-12C n’adopta el McLaren Airbrake (aleró posterior que ajusta automàticament la càrrega per fer més efectives les frenades i incrementar l’estabilitat segons les condicions de la carretera) i, poca broma, la aerodinàmica inferior del darrere de la versió de competició GT3. Ja ho diu Mike Flewitt, CEO de McLaren Automotive: “Com sempre a McLaren, en cada nou disseny hi ha bones raons d’enginyeria. Tot el que hem après del 12C i del P1 ha estat aplicat en el disseny i desenvolupament del 650S”.

McLaren_11Dins el fascinant embolcall d’aquest biplaça de 4,51 metres de llargada, 2,09 d’amplada i 1,20 d’altura, que qui se’l pugui permetre podrà triar en format coupé (238.000 €) o spider amb sostre dur retràctil (262.000 €), hi ha el motor V8 biturbo McLaren M838T, de 3.799 cc. La potència de 650 PS (641 CV) que emana d’ell i l’afegit S (de Sport) donen nom a aquest model al que només li calen 3 segons per accelerar de 0 a 100 km/hora i 8,4 per arribar als 200 km/hora, també des de sortida aturada. Si compareu dades veureu que aquests valors, juntament amb una velocitat punta de 330 km/hora, fan que el 650S sigui més ràpid que el mític F1 dels anys 90, el Gran Turisme de carretera de McLaren obra del genial Gordon Murray.

L’innovador sistema de suspensió PCC (ProActive Chassis Control) desenvolupat per McLaren ha sigut optimitzat per al 650S. Permet que el conductor triï entre tres modes, normal, esport i pista, si bé allà on es noten més els efectes és en mode esport. Pel que fa a les rodes, les llandes són específiques per a aquest model i calcen uns pneumàtics Pirelli desenvolupats conjuntament amb aquest automòbil.

Text: Josep Casanovas · Fotos: McLaren Automotive Ltd.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *