La decisió de Ducati sobre el company d’equip de ‘Pecco’ Bagnaia les pròximes dues temporades ha capgirat el mercat de fitxatges. Marc Márquez vestirà de vermell, Jorge Martín i Marco Bezzecchi marxen a Aprilia, Enea Bastianini i Maverick Viñales formaran una parella increïble en el Red Bull KTM Tech3, el Prima Pramac Racing passa a ser l’equip satèl·lit de Yamaha… A més, pilots com Fabio Quartararo, Alex Márquez o Pedro Acosta han acordat la seva continuïtat amb les seves respectives marques, i Luca Marini i Brad Binder tenen contracte en vigor, fet que ens deixa amb 12 de les 22 places ocupades oficialment.
Els moviments quasi segurs
Malgrat que falti la confirmació oficial, hi ha diversos pilots que han donat per feta la seva presència a MotoGP la següent temporada. El cas més evident és el de Joan Mir, ja que només falta l’anunci de la seva renovació en l’equip de fàbrica d’Honda que es portarà a terme en les pròximes hores. En la mateixa línia tenim a Fabio Di Giannantonio, que ha rebutjat una sucosa oferta de Yamaha amb el Pramac per a renovar en el Pertamina Enduro VR46 Racing Team. S’espera que l’acompanyi Franco Morbidelli, pilot de l’acadèmia de Valentino Rossi i que ha declarat que “seria com tancar el cercle, els ho dec tot”.
En un esglaó per sota tenim a Raúl Fernández, de qui s’ha insinuat la seva continuïtat en l’Aprilia Trackhouse Racing. El seu company Miguel Oliveira, que estava més fora que dins, sembla que l’han convençut perquè renovi, així que la formació estatunidenca mantindrà la seva alineació. El català Àlex Rins hauria de mantenir-se també a Yamaha, si no hi ha cap canvi de plans. I, amb tot aquest escenari muntat, Fermín Aldeguer, que té contracte firmat amb Ducati, només li queda l’opció del Gresini Racing Team, acompanyant al petit dels Márquez.
Tres places i molts candidats
Si totes les peces encaixen tal com hem explicat, Augusto Fernández, Jack Miller, Takaaki Nakagami i els possibles ascensos de Moto2 s’haurien de repartir les tres places que queden lliures: la de LCR Idemitsu Honda Team i les dues del Yamaha Prima Pramac. Pel que fa a la primera, la decisió sempre ve des del japó, i la idea principal és utilitzar-la per a pilots del país asiàtic. Malgrat que durant les últimes setmanes s’ha rumorejat amb els noms de Miguel Oliveira o Jack Miller, sembla que la marca de l’ala daurada ha convençut Ai Ogura perquè per fi agafi el relleu de Nakagami, que es veuria fora de MotoGP als 31 anys després de 7 temporades.
L’altre pilot que sap que té les hores comptades en la categoria reina és Augusto Fernádez, qui ha assegurat que “el meu futur és a WSBK” i no es veu tornant a Moto2. Per l’altra banda, Jack Miller és una figura molt valorada en el paddock per la importància del mercat australià i la seva experiència. L’única plaça lliure seria al Prima Pramac, així que Miller tornaria al box del qual va marxar fa dues temporades. Així doncs, només quedaria un manillar lliure, compartint box amb Miller, que segurament se’l repartiran entre Sergio García i Alonso López. El primer està mostrant un rendiment brillant i parteix amb avantatge, però el madrileny sempre ha sigut una promesa molt ben valorada pels japonesos.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP, Red Bull Content Pool