Home Actualitat Mercedes-Benz, 120 anys desenvolupant volants: d’un simple “timó” a un centre de comandaments capacitiu
Mercedes-Benz, 120 anys desenvolupant volants: d’un simple “timó” a un centre de comandaments capacitiu

Mercedes-Benz, 120 anys desenvolupant volants: d’un simple “timó” a un centre de comandaments capacitiu

0
0

L’estiu de 2020, amb el llançament del Classe E es presentarà una nova generació de volants completament digitals de Mercedes-Benz: el volant capacitiu.

El seu cèrcol conté dues zones que detecten si el conductor està agafant el volant. Els botons de control tàctil ubicats en els radis també funcionen amb senyals digitals. El camí cap a aquest avantguardista volant de Mercedes-Benz va començar fa 120 anys per la llavors Daimler-Motoren-Gesellschaft en substituir una maneta o una vareta de direcció per un volant significativament més funcional. Això ha derivat en volant que coneixem avui en dia, un autèntic centre de comandament d’alta tecnologia que permet al conductor un guiat precís i, al mateix temps, operar de manera còmoda i segura nombrosos sistemes de confort i assistència.

“A més de l’assentament, el volant és l’únic component en el vehicle amb el qual tenim contacte físic intensiu. Les gemmes dels dits senten petites coses que normalment no notem. Si una irregularitat és pertorbadora o el volant no s’ajusta còmodament a les nostres mans, no ens agrada. Aquesta sensació tàctil s’envia a el cervell com retroalimentació i determina si ens agrada o no l’automòbil “. La connexió emocional amb un automòbil es crea així a través de el sentit de el tacte.

 

Els primers vehicles: Sense volant

El primer automòbil del món, patentat per Carl Benz el 1886, a l’igual que el “automòbil amb rodes d’acer” dissenyat per Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach el 1889, no tenia volant. Estaven equipats amb una simple palanca o maneta de direcció perquè en aquest moment, els conductors de carruatges estaven acostumats a tirar de la regna dreta o esquerra per dirigir als cavalls.

 

El primer volant va debutar en 1894 en la primera cursa automobilística del món

L’enginyer francès Alfred Vacheron és considerat l’inventor del volant. Per a la primera cursa automobilística de el món, des de París fins Rouen al juliol de 1894, hi havia instal·lat un volant en lloc de la palanca de direcció habitual en la seva Panhard & Levassor, que era impulsat amb un motor Daimler.

 

El Mercedes Simplex amb columna de direcció inclinada i control de funcions del motor

En 1900, Daimler-Motoren-Gesellschaft també va equipar el seu cotxe de carreres Phoenix amb un volant. En aquest cas, la columna de direcció estava inclinada, el que facilitava enormement el seu funcionament.

 

Dels anys 20 als 40: Grans volants amb cèrcol per a la botzina

Les palanques per a l’ajust manual de la barreja de combustible i l’encesa gradualment es van tornar supèrflues gràcies als avenços dels motors. No obstant això, una funció addicional des dels primers dies de l’automòbil s’ha mantingut fins avui: la botzina.

El 1949, el cèrcol de la botzina també va assumir la funció d’activar els senyals de gir que eren comuns fins a mitjans de la dècada de 1950. Per girar, simplement es girava el cèrcol cap a l’esquerra o cap a la dreta. Després, un braç indicador d’aproximadament 20 centímetres de llarg es desplegava lateralment fora de la carrosseria i indicava el sentit de el gir.

 

Els anys 50: El debut d’el canvi a la columna de la direcció i la direcció automàtica

En la dècada de 1950, el volant es va convertir encara més en una interfície central entre l’automòbil i el conductor, com un centre de control per a noves funcions de confort i major seguretat. En 1951, Mercedes-Benz va introduir una palanca de canvis a la columna de direcció en el 300 “Adenauer-Mercedes” (W 186) i en el 220 (W 187), la qual cosa va suposar una major comoditat per al conductor i el passatger davanter .

 

Els anys 60: Reducció de el risc de lesions gràcies a el volant de seguretat

En 1959, Mercedes-Benz va revolucionar l’enginyeria automotriu, particularment en termes de protecció contra accidents, amb el “Fintail” (W 111) (conegut a Espanya com “Cues”). Aquesta berlina va ser el primer vehicle del món a presentar un concepte de seguretat integrat que consistia en un habitacle indeformable, zones de deformació controlada, un nou volant de seguretat amb una placa deflectora gran i deformable que reduïa el risc de lesions en cas de col·lisió, i una columna de direcció dividida que estava desplaçada cap enrere.

 

Els 70 i 80: Seguretat abans que res

El volant de seguretat de quatre ràdios introduït amb el 350 SL Roadster el 1971 va proporcionar una protecció contra impactes encara millor gràcies a una placa encoixinada ampla amb amortidor d’impactes.

 

1975: El primer control de creuer

Al desembre de 1975, el Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 va ser un dels primers automòbils a equipar-se amb l’anomenat sistema de control de creuer de sèrie.

 

1981: El primer “airbag”

La recerca de la major seguretat possible conduir a un altre canvi decisiu en el disseny del volant des de 1981. La raó va ser la introducció del primer “airbag” del conductor a la Classe S (sèrie 126). Ocult darrere de la placa deflectora hi havia un nou sistema de retenció, que oferia un estàndard de seguretat mai abans assolit en cas de col·lisió.

 

1998: El primer volant multifunció

Una altra revolució tècnica es va materialitzar al volant multifunció, que es va introduir el 1998 juntament amb el sistema COMAND (Cockpit Management and Data). No només va ser la multitud de funcions de el vehicle, sinó també els avenços dels nous dispositius d’informació, navegació i entreteniment el que va requerir un replantejament dels controls de el vehicle i el seu concepte de visualització.

 

2005: La re-introducció del canvi en el volant

2005 va veure el debut de l’en aquells dies nou model de la Classe M i la Classe S amb un nou disseny de el lloc de conducció: la palanca selectora del canvi es va desplaçar de la consola central a la columna de direcció.

 

De formes poligonals a geomètriques, arrodonides amb ràdis que flueixen

Amb les noves funcions, més i més cables, plaques de circuits i sensors van ser afegits al volant. Per poder allotjar tots aquests elements i “l’airbag”, els volants eren bastant voluminosos en els anys 2000.

 

2016: Els primers botons tàctils Touch Control al Classe E

El Classe E de 2016 va ser el primer automòbil del món equipat amb botons tàctils Touch Control a l’volant. Permeten el control complet de sistema de info-entreteniment amb escombrats amb els dits, sense necessitat de retirar les mans del volant. Com la pantalla d’un Smartphone, els botons són sensibles al tacte i reaccionen als moviments d’escombrat verticals i horitzontals dels dits

 

2020: El volant capacitiu del nou Classe

La nova generació de volants amb detecció capacitiva que detecten la presència de les mans al volant seran llançats a l’estiu amb el renovat Classe E. El cèrcol del volant compta amb sensors en dues zones que detecten si el conductor té les mans sobre el volant. “Els sensors a la part davantera i posterior de l’anella registren si el volant està sent agafat. No es requereix més el moviment de la direcció per indicar als sistemes d’assistència que el vehicle està sota control “, explica Marcus Fiege. Els botons Touch Control integrats en els radis del volant ara també són capacitius. Això redueix les superfícies operatives mecàniques al màxim. Els panells de control continus, que es divideixen en diverses àrees funcionals, s’integren enrasats amb els radis. De la mateixa manera, amb un telèfon intel·ligent, els tocs es registren i avaluen a través de la tecnologia de sensors capacitius, que permet un funcionament intuïtiu mitjançant gestos al lliscar i pressionar símbols familiars. Els materials d’alta qualitat s’han seleccionat de manera que l’operació és possible fins i tot en un interior escalfat per la llum solar. “El sistema reconeix automàticament on hi ha la mà en tot moment. I els botons estan dissenyats per a temperatures de més de 100 graus centígrads “, diu Fiege.

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *