Home Actualitat Mercedes-Benz Classe S: Sumptuós
Mercedes-Benz Classe S:  Sumptuós

Mercedes-Benz Classe S: Sumptuós

0
0

Mercedes-Benz va triar un escenari absolutament d’acord amb la sumptuositat del cotxe, el castell de Peralada, per presentar a la premsa estatal el nou Classe S. Si sempre ha representat el màxim en confort, excel·lència i innovació dins la gamma de turismes de la marca alemanya, la nova generació del Classe S compleix amb escreix tots aquests valors i una vegada més s’erigeix com la nova referència en tecnologia.

Mercedes_Peralada_1

Text: Josep Casanovas | Fotos: Mercedes-Benz / J.C.

El Mercedes-Benz Classe S pertany al tipus d’automòbils dirigits als que exigeixen el grau de confort, seguretat, excel·lència i distinció que només estan en condicions d’oferir els cotxes de categoria superior. I, evidentment, prestacions en consonància. Per això una gamma estructurada en cinc motors de gasolina (potències entre 333 i 630 CV y preus des dels 99.900 euros del S 400 Hybrid fins els 266.900 euros del S 65 AMG 4Matic) i un de gasoil (258 CV) al que de forma imminent s’hi afegirà el del S 300 BlueTEC Hybrid (204+27 CV) que amb un preu de 90.360 euros serà la versió més assequible d’aquest model. A l’octubre es preveu l’arribada del S 500 Plug-In, el primer híbrid endollable de Mercedes-Benz, con 442 CV i un consum homologat de 3,1 litres/100 km.

En el desenvolupament del nou Clase S, Mercedes-Benz va definir tres eixos fonamentals –conducció intel·ligent, tecnologia eficient i essència del luxe- i va tenir en compte la influència de mercats com ara el nord-americà, el rus i el xinès, i per això el disseny es va fer a partir de la carrosseria llarga (5,246 metres). A Europa les preferències són per la versió curta, amb 12 centímetres menys però tot i això només 3 cm menor que l’anterior Classe S llarg. Mireu-lo amb deteniment, aprecieu les seves belles i aerodinàmiques línies (Cx=0,24) i fixeu-vos que l’estrella distintiva de la marca és al seu lloc tradicional, sobre el capot, i no al centre del frontal, ubicació reservada pel Classe S Coupé. Com a dada interessant, us diré que des de que aquest cotxe va arribar al mercat espanyol (juny del 2013), les sol·licituds van duplicar el contingent de les 140 unitats que li havien sigut destinades. I que en l’actual exercici pot passar el mateix, amb previsions de venda de 400 unitats, 100 més de les que assignades en un primer moment.

Mercedes_Peralada_3

Si us interessa saber què em va semblar aquest cotxe durant la ruta que ens va proposar Mercedes-Benz entre Barcelona i el castell de Peralada, passant per Vic, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses, per presentar-lo per fi a la premsa estatal –tot el que és bo es fa esperar- us diré que només en excepcionals ocasions he viatjat amb tal nivell de comoditat. I sabent que en prémer l’accelerador disposaria d’una resposta exuberant malgrat que el pes del Classe S arriba, en números rodons, als 2.000 quilos.

En el seu dia, el Mercedes Classe S va ser el primer vehicle en equipar ABS. Tanmateix va estrenar l’airbag i el control d’estabilitat, elements de seguretat amb els que tots estem familiaritzats i considerem imprescindibles. I també va ser el Classe S el primer híbrid amb bateria de ió-liti. Amb aquests antecedents, de ben segur que ara us pregunteu quines primícies tecnològiques ens ofereix la nova generació d’aquest model. Si és així, aquí en teniu algunes de les que més ens han cridat l’atenció.

Ni una bombeta. Com a novetat mundial, el nou Classe S deixa obsoletes les bombetes d’incandescència i trasllada a la tecnologia LED totes les funcions de il·luminació, tant l’exterior com l’interior. Hi ha pràcticament mig miler de diodes lluminosos, 56 dels quals en cada far davanter, 35 en cada grup òptic posterior (4 addicionals pel testimoni antiboira) i uns 300 a l’interior.

Pantalles digitals. El conductor té al davant quasi 60 centímetres de pantalla d’informació digital. El display principal reprodueix la instrumentació analògica tradicional mentre que la meitat dreta del conjunt queda reservada a infoentreteniment i confort. Les funcions del display es seleccionen a través d’un còmode comandament. Com a novetat, el tecla tàctil per al telèfon i un concepte ampliat de favorits, amb dotze funcions d’assignació lliure. El telèfon i el sistema àudio també es poden activar per veu.

Mercedes_3

Viatjar en First Class. Novetat és també la funció de massatge Energizing, basada en el principi de pedres calentes, i la ventilació activa dels seients amb ventiladors reversibles. En el desenvolupament dels seients s’ha fet una atenció especial a les places del darrere, podent-se escollir entre cinc versions diferents en la carrosseria llarga (dues en els models de llargada normal), inclòs el seient Executive, el respatller del qual es pot inclinar fins a 43,5 graus.

Ambientador actiu. Una altra primícia mundial del nou ClasSe S és l’Air Balance, que permet personalitzar l’entorn aromàtic del vehicle, amb la particularitat que no modifica permanentment l’olor dins l’habitacle ni diposita molècules de perfum sobre els revestiments tèxtils del cotxe ni sobre la roba dels seus ocupants.

En estat d’alerta. El Classe S és el primer automòbil del món que pot detectar per anticipat les ondulacions que hi ha a la via per on circula i actuar en conseqüència. Mitjançant una càmera estereoscòpica, el sistema Road Surface Scan identifica qualsevol irregularitat i el tren de rodatge Magic Body Control reacciona immediatament per tal que el confort dels passatgers continuï sent el màxim. Aquest innovador sistema és disponible com opció per a les versions de vuit cilindres. De sèrie, la nova Classe S equipa sistema d’amortiguació adaptatiu amb regulació progressiva ADS Plus i suspensió pneumàtica Airmatic.

Mercedes-Benz S-Klasse, S 400 HYBRID (W 222) 2013

Conducció intel·ligent. El Classe S que us presentem compta amb nous sistemes d’assistència a la conducció a partir d’una càmera estereoscòpica i sensors de radar de diferents nivells.   Aquí en teniu algunes: El Distronic Plus no només manté automàticament la distància respecte del vehicle que circula al davant sinó que en circular per sota dels 30 km/hora també pot seguir la seva mateixa trajectòria; és a dir, que possibilita una conducció totalment autònoma. El Bas Plus és un servofrè d’emergència que, entre altres funcions, detecta el trànsit en les interseccions i cruïlles, i actua en conseqüència si detecta el risc de col·lisió. Si el sistema Pre-Safe, de fre automàtic per evitar col·lisions amb el vehicle de davant o l’atropellament de vianants ja és conegut des de fa temps, el del nou Classe S ha evolucionat espectacularment i el Pre-Safe Plus ofereix protecció contra les topades causades pel vehicle que ens segueix, reduint així el risc de fuetada cervical.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *