Mercedes-Benz EQE : La berlina elèctrica de referència

La berlina de representació EQE és, després del model de luxe EQS, la segona sèrie d’automòbils basada en l’arquitectura per a vehicles elèctrics de gamma alta (EVA2).

L’avantguarda de les berlines d’empresa amb luxe avançat

El EQE ostenta un disseny esportiu i centrat en l’ús previst (Purpose Design) amb tots els elements típics de Mercedes-EQ, una silueta One-Bow i concepte de cabina avançada (Cab-Forward Design). La claredat sensual es reflecteix en les àmplies superfícies modelades, en la reducció de les juntes i en les transicions sense solució de continuïtat (Seamless Design). Les volades i l’estructura davantera són curts, mentre que la saga aporta un contrast dinàmic amb el seu rotund perfil aerodinàmic. Les rodes enrasades amb l’exterior de la carrosseria, en dimensions de 19 a 21 polzades, confereixen al EQE un caràcter atlètic en combinació amb les espatlles cridanerament musculosos.

Molt d’espai per als passatgers

El EQE és més compacte que el EQS i té una batalla de 3.120 mil·límetres, és a dir, 90 mil·límetres més curta que la d’aquest últim. Les seves dimensions exteriors són equiparables a les del CLS. Igual que el coupé, el EQE no posseeix una porta gran posterior ni una porta en la paret posterior, sinó una luneta posterior fixa i una tapa del maleter. Les dimensions de l’interior superen clarament a les de l’actual Classe E (sèrie 213). Per exemple, l’espai a l’altura de les espatlles davant augmenta en 27 mm, i la longitud de l’habitacle en 80 mm. La posició dels seients és 65 mm més alta, la qual cosa es tradueix en una sensació de domini. El volum del maleter ascendeix a 430 litres. El disseny de l’habitacle i el seu equipament s’orienten clarament pel EQS. Això inclou, entre altres, equips opcionals com la MBUX Hyperscreen, les portes automàtiques de confort (davant) i la direcció de l’eix posterior. El EQE és un dels millors vehicles de la seva categoria en el capítol del confort acústic i de vibracions (NVH).

Fins a 660 quilòmetres de autonomia

La bateria té un contingut energètic útil d’uns 90 kWh, i la seva autonomia aconsegueix més de 660 kilómetros1 segons WLTP, suficient per a emprendre viatges llargs. La gamma de variants en la data d’introducció en el mercat constarà de dues versions: el EQE 350 (consum elèctric segons WLTP: 19,3-15,7 kWh/100 km; emissions de CO₂: 0 g/km)1 amb 215 kW de potència, i un segon model. Més endavant seguiran altres versions.

Sempre a l’estat més actual de la tècnica

Igual que el EQS, el EQE brinda la possibilitat d’activar a posteriori funcions completament noves en diversos sectors utilitzant actualitzacions «Over-the-Air» (OTA). L’oferta en la data d’introducció en el mercat inclou la Sound Experience addicional «Roaring Premi», dos programes de conducció especials per a conductors joves i per al personal de servei, petits jocs, la manera Highlight i DIGITAL LIGHT amb funció de projecció, així com la personalització de DIGITAL LIGHT. En la manera Highlight, que pot activar-se mitjançant el comandament fònic «Hey Mercedes», el vehicle es presenta a si mateix i explica els aspectes destacats del seu equipament. La personalització de DIGITAL LIGHT comprèn l’animació lluminosa «Digital Rain» i altres animacions per a donar la benvinguda i acomiadar al conductor com, per exemple, «Brand World». Amb la seva ajuda és possible adaptar després de la compra i de la configuració original alguns equips del EQE, de conformitat amb les preferències específiques del client.

Navegació amb Electric Intelligence

L’equip de navegació amb Electric Intelligence avalua nombrosos factors per a planificar la ruta més ràpida i confortable al destí, incloent-hi les parades per a recarregar la bateria, i reacciona de manera dinàmica a diversos esdeveniments, com una retenció, o canvis en l’estil de conducció. Això inclou, per exemple, la visualització en el sistema de info entreteniment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) d’indicacions, per exemple, sobre si la capacitat actual de la bateria és suficient per a tornar al punt de partida sense carregar la bateria. En el càlcul de la ruta s’atorga prioritat a les estacions de càrrega afegides manualment pel conductor i situades al llarg del recorregut. També és possible excloure les estacions de càrrega suggerides pel sistema. El programa calcula els costos previsibles de la càrrega en cada parada.

Aire net a l’interior

Mercedes-Benz ofereix una solució integral per a millorar la qualitat de l’aire a l’interior del EQE: el sistema ENERGIZING AIR CONTROL Plus. L’equip es basa en diversos pilars: filtrat, sensors, concepte de visualitzat i tractament de l’aire. El filtre HEPA (High Efficiency Particulate Air, filtre d’alta eficiència per a partícules) depura amb un nivell molt alt de filtració l’aire de l’exterior que penetra en l’habitacle, retenint pols fina, micro-partícules, pol·len i altres substàncies. El revestiment de carbó activat redueix la concentració de diòxid de sofre, òxids de nitrogen i olors en l’habitacle. El filtre de l’espai interior inclòs en aquest equip opcional ha rebut en 2021 la certificació «OFI CERT» ZG 250-1 de l’Institut Austríac de Recerca i Proves (OFI) en relació amb virus i bacteris. Amb la funció de pre-climatització és possible depurar l’aire de l’interior abans fins i tot que els ocupants prenguin seient a bord. En la regleta d’ajustos climàtics s’informa a més de la concentració de pols fina dins i fora del vehicle. Si la qualitat de l’aire exterior és insuficient, el sistema pot emetre recomanacions. Per exemple, tancar les finestretes laterals o el sostre escorredor, i commutar automàticament a la manera d’aire interior circulant.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Anterior
HYUNDAI STARIA: Polivalència amb aires futuristes

HYUNDAI STARIA: Polivalència amb aires futuristes

Aquest monovolum de possibilitats il·limitades, atrau les mirades d’una forma

Posterior
Nissan electrifica Estocolm amb les primeres proves dinàmiques de l’Ariya i del nou Qashqai E-POWER

Nissan electrifica Estocolm amb les primeres proves dinàmiques de l’Ariya i del nou Qashqai E-POWER

Després de l’anunci fet el març per Nissan a Europa de l’arribada de

També et pot interessar
Total
0
Share