1. Home
  2. Actualitat
  3. MERCEDES EQA 250: Electrificació de rendiment
MERCEDES EQA 250: Electrificació de rendiment

MERCEDES EQA 250: Electrificació de rendiment

0
0

Garatge Plana, concessionari Mercedes-Benz ens han proposat un repte: Demostrar, de forma clarivident, que podem fer una ruta de 400 kms sense haver de carregar la bateria amb el nou SUV 100% elèctric de Mercedes-Benz, l’EQA.

Iniciem la ruta, com no, a les instal·lacions de Fornells de la Selva amb la bateria d’ions de liti de 66’5 KW de capacitat a plena càrrega i ens enfilem cap a Camprodon. I mentrestant, anirem comprovant els detalls i les prestacions d’aquest model, que accelera de 0 a 100 en 8,9 segons gràcies als seus 140 kW de potència i 375 Nm de parell.

PRIMERA PARADA: CAMPRODON.

En aquest repte de ciutat, cap a muntanya i mar, ens hem enfilat cap a una de las Valls més famoses del Ripollès fent 119 kms. Hem conduït per vies ràpides i també carreteres comarcals amb força revolts. L’EQA ens ha demostrat que és un SUV molt fi amb una insonorització interior extraordinària. Estable i divertit tot i ser un crossover, la seva conducció s’acosta molt a la dels turismes, amb un caràcter àgil i amb una direcció que transmet un feeling extraordinari.

Baixant de Camprodon hem seguit comprovant que té un xassís molt reactiu i ja hem afinat més en conducció elèctrica, jugant amb les lleves per obtenir més retenció i afegint quilòmetres d’autonomia aprofitant l’energia creada a les baixades i les frenades. Amb el mode Eco incorporat, inclús, quan li requerim, respon de forma immediata i amb una empenta extraordinària.

SEGONA PARADA: FIGUERES.

No ha estat una parada com a tal, però hem arribat a Figueres (arribant als 202 kms de recorregut), amb el Museu Dalí com a espectador i pensant amb el “surrealisme” com a estil i innovació, aprofitem per reflexionar i pensar en l’elevat nivell tecnològic i vanguardisme de futur que desprèn aquest EQA. I és que aquest Mercedes-Benz es pot carregar entre el 10 i el 80% en 30 minuts (amb carregador ràpid de corrent contínua) i en unes sis hores amb un endoll convencional. I recordeu els avantatges… No hi ha impost de matriculació, hi ha molt aparcament gratuït, descomptes o gratuïtat en peatges i, per si fos poc, el cost de l’electricitat és 3 vegades menor que el cost de la gasolina.

TERCERA PARADA: CALA MONTJOI.

De Figueres ens acostem ja molt al mar, passant per Roses i enfilant-nos cap a un territori molt bell com és la zona del Cap de Creus. Concretament, a Cala Montjoi, duent els 239 kms a la pantalla informativa. I mentrestant, aprofitem destacar valors del seu interior, el qual, sorprèn per l’espai pels cinc ocupants, tot i tenir la bateria sota dels peus, amb places generoses, un maleter de 340 litres de capacitat, revestiments i detalls específics per aquest model (inclosa una nova tapisseria) i la ja coneguda doble pantalla (que poden anar des de les 7 a les 10’25 polzades) amb l’enginyós sistema MBUX amb menús i gràfics específics per a la conducció elèctrica.

A més, i ja posats en “mode” tecnologia, destacar que l’EQA és excel·lent en aquest aspecte, amb uns temps de càrrega gairebé completa que oscil·la entre els 30 minuts i les 6 hores, tots els protocols i infoentreteniment que us pogueu imaginar i, inclús, amb la capacitat de programar les rutes que es faran, amb parades per recarregar, rutes ràpides o… i sorpresa, rutes ecològiques!!!

QUARTA PARADA: LLAFRANC.

Amb espais tant idíl·lics com la Costa Brava, seguim gaudint del mar a Llafranc, amb 338 kms de recorregut. I, com no, no podiem deixar de banda de parlar del disseny d’un model tant trencador com aquest. La seva carrosseria està marcada per l’estilós GLA, pero una mica més gran, molt ben proporcionat i amb línies dinàmiques amb trets diferencials, com els grups lumínics completament de LED amb fil que va a banda i banda i amb tocs blavosos que denoten el seu cor elèctric.

ÚLTIMA PARADA: GARATGE PLANA.

Bé. Ja tornem a ser a Fornells, amb 408 kms recorreguts, 12 kms encara per explotar i amb més de sis hores i escaig de conducció. Durant el trajecte hem utilitzat tots els modes disponibles i realitzat tot tipus de conducció: ecològica, relaxada i, també, a estones esportiva. I sí. L’EQA ha superat la prova i amb escreix!!!

Més informació: https://www.mercedes-benz-garatgeplana.es/es/desktop/home.html

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *