Els últims mesos han estat plens de novetats en la gamma PEUGEOT de turismes elèctrics, totes elles amb augments de la potència, l’eficiència i l’autonomia de les seves bateries i cadenes de tracció. Una evolució que marca un canvi d’etapa en l’estratègia d’electrificació de la marca de Sochaux que es destaca pel pas de la “e” minúscula a la “E” majúscula per a identificar a tots els automòbils “zero emissions” del Lleó.
El Nou PEUGEOT E-3008, que arribarà a Espanya a principis de 2024, és, sens dubte, el màxim exponent d’aquesta nova era. Dissenyat com un automòbil totalment elèctric sobre la nova plataforma STLA Medium de Stellantis, porta més lluny el concepte de vehicle “zero emissions” amb tres alternatives que s’adapten a tipus de clientela molt diversos: la primera ofereix 210 CV/157 kW de potència amb dues rodes motrius i 525 Km d’autonomia, la segona tracció total amb la mateixa autonomia i, 320 CV/240 kW i, finalment, la versió “Long Range” amb 700 km d’autonomia, 2 rodes motrius i 230 CV/170 kW
El PEUGEOT E-308 es converteix en el primer model del Lleó que ofereix en la seva gamma tres tipus d’energia: tèrmica, híbrida endollable i 100% elèctrica. Disponible en carrosseries 5 Portes i SW, incorpora el nou motor elèctric de 156 CV (115 kW) que ofereix una autonomia WLTP de 410 quilòmetres.
En el segment B, la nova generació dels PEUGEOT E-208 i E-2008 incorporen, al costat de la versió amb bateria de 50 kWh i 136 CV (100 kW) de potència, una innovadora motorització elèctrica de 156 CV (115 kW) sobresurt, pels seus 400 Km d’autonomia WLTP i pels seus reduïts temps de recàrrega: 25 minuts per a arribar al 80% de capacitat en un carregador públic de 100 kW o 4h40m en un Easy Wallbox monofàsic de 7,4 kW.
Pròximament, es revelaran les característiques del Nou PEUGEOT E-408, la versió “100% elèctrica de la inclassificable berlina radical de la marca.