Més de 100 denúncies diàries per no portar el cinturó, la majoria a conductors

En la darrera campanya policial preventiva d’ús de sistemes de seguretat passiva coordinada pel Servei Català de Trànsit (SCT), que va tenir lloc entre l’11 i el 17 de gener, Mossos d’Esquadra i Policies Locals van interposar en aquests set dies 907 denúncies, de les quals 798 (88%) per no dur el cinturó de seguretat72 (7,9%) per no dur el casc 37 (4,1%) per no utilitzar els sistemes de retenció infantil (SRI).

En el cas del cinturó, en el decurs d’una setmana, es van posar una mitjana de 114 denúncies diàries, la majoria a conductors. Així, es van sancionar 539 conductors (67,54%), 209 acompanyants dels seients davanters (26,19%) i 50 passatgers dels seients posteriors (6,27%).

Aquests controls intensius per vigilar l’ús de cinturó, del casc i dels sistemes de retenció infantil (SRI) a les carreteres i carrers de Catalunya es fan periòdicament amb l’objectiu de reduir les víctimes d’accidents de trànsit i recordar la importància de fer servir aquests dispositius i de fer-ho correctament.

Convé destacar que 50 de les víctimes mortals o ferides greus que hi va haver l’any passat a les carreteres i autopistes catalanes no duien el cinturó cordat. Això suposa que un 20,2% de morts o ferits greus d’accidents de trànsit en zona interurbana durant el 2020 no duien lligat aquest element de seguretat passiva. D’altra banda, 18 dels motoristes i ciclistes morts o ferits greus no portaven el casc o no el duien ben cordat, el que representa un 6,25% de les víctimes mortals o ferides greus d’aquests col·lectius vulnerables.

No utilitzar els dispositius de seguretat passiva o fer-ho de manera incorrecta agreuja les conseqüències de lesivitat de les víctimes. De fet, no portar el cinturó, SRI o casc és, juntament amb la velocitat i la conducció sota els efectes de l’alcohol i altres drogues, una de les principals causes de  lesions derivades dels accidents de trànsit. Davant d’això, l’SCT considera primordial donar continuïtat a aquestes campanyes intensives per seguir conscienciant els conductors i la resta d’usuaris dels riscos i conseqüències d’aquesta acció.

Així mateix, des de l’SCT es vol recordar a tots els usuaris de la necessitat de cordar-se el cinturó de seguretat en tots els vehicles, també en els autocars.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Mor un motorista en una sortida de via a la GI-681 a Llagostera

Mor un motorista en una sortida de via a la GI-681 a Llagostera

Un motorista ha mort aquest dissabte en un accident de trànsit a la GI-681 a

Posterior
La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ torna a exigir a les administracions la variant d’Olot de forma “immediata”

La plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ torna a exigir a les administracions la variant d’Olot de forma “immediata”

Nova protesta de la plataforma ‘No és un vial, és un carrer’

També et pot interessar
Total
0
Share