Suzuki celebra aquest 2020 50 anys de tracció total. El LJ10 de 1970 va ser el pioner d’una tecnologia que s’ha adaptat als cinc segments del mercat (compacte, urbà, tot terreny, SUV i Crossover).
L’aposta de la marca per la tracció total va començar a finals dels anys 60. El 1970 es va presentar el Suzuki LJ10 Jimny. El vehicle mesurava menys de tres metres de longitud, pesava només 600 kg, tenia 3 places i comptava amb un motor de 2 temps de 360 cm3 i 25 CV. Aquestes cotes i dimensions, unides a un sistema de tracció total connectable amb reductora i al doble eix rígid, el van convertir en un eficaç tot terreny. Podia pujar trialeres, endinsar-se en boscos profunds i avançar pels camins estrets sense despentinar-se.
Anys ’80, neix el Vitara
El 1988 va néixer un altre model que ha marcat història a la marca. El Vitara. Es va presentar al Saló de Tòquio i va establir les bases del concepte SUV.
Als vuitanta (1981) també va arribar la segona generació del Jimny, el SJ 410, amb un estil més actual. El 1983 es va llançar el SJ 413, ja amb un motor de 1,3 litres, canvi de 5 velocitats i un interior millorat. L’any 1988 va aparèixer el Samurai, amb vies més amples i millor comportament. Poc després el Long Body, amb 58 centímetres més de longitud.
Els 90, l’explosió del Vitara
Als 90 el Vitara supera totes les expectatives de vendes a nivell mundial. Al llarg de la seva història s’han comercialitzat més de 3 milions d’unitats d’aquest automòbil, comercialitzat a 190 països.
La gamma es va expandint i el 1991 es llança la carrosseria llarga de 4 metres i cinc portes. Nous motors com el 1.6i 16 vàlvules de 97 CV o el V6 de 2,5 litres milloren les seves capacitats i confort. El motor 1.9TD va arribar a Europa el 1996. La producció d’aquesta generació deñ Vitara duraria un lustre més.
L’any 1998 va ser molt important per a la gamma 4 × 4 de Suzuki, perquè es van presentar dos nous models: Grand Vitara i Jimny.
Anys 2.000, crossover de tracció total
Suzuki va perfeccionar el concepte original amb la segona generació del Grand Vitara, llançada el 2005. Amb un disseny més esportiu i atractiu, es va oferir amb una extensa gamma de motors i un sistema de tracció 4 × 4 connectable amb diferents maneres de conducció.
En 2003 la marca va presentar una versió 4 × 4 de la petita crossover Ignis. El 2005 es llança el SX4 i el 2009 la berlina Kizashi.
Els anys 10 consoliden el concepte
En els anys 10 tots els 4 × 4 de Suzuki es van agrupar sota la denominació All Grip. Es creen tres variants d’aquest sistema segons els gustos de consumidor o consumidora