Una setmana després del comunicat oficial on Honda i Marc Márquez anunciaven que separen els seus camins a final de temporada, els noms de possibles substituts del cerverí comencen a agafar pes. La primera opció que va sortir és la de Johann Zarco, que correrà la temporada vinent per l’equip LCR Honda Team, en la plaça que deixa lliure Àlex Rins, però sembla que l’estructura de Lucio Cecchinello no el voldrà deixar escapar. També, va sonar el nom de Maverick Viñales, però ara mateix no sembla possible que el de Roses vulgui abandonar el projecte d’Aprilia. Durant les últimes hores, el nom que està agafant pes i sembla el candidat escollit per HRC és Miguel Oliveira, també a Aprilia, en l’equip satèl·lit Cryptodata RNF Team.
La situació actual d’Oliveira
Miguel Oliveira li resta un any més de contracte amb Aprilia. El portuguès va firmar per dues temporades amb la fàbrica de Noale, així que hauria de negociar una rescissió de la vinculació amb els italians. Diversos mitjans han explicat que Oliveira té una clàusula com la de Rins, que li permet marxar sense cap cost en cas de rebre una oferta d’una moto de fàbrica, com seria el cas de l’equip Repsol Honda, però és un detall molt important que encara s’ha de confirmar. Cal saber si està disposat a abandonar una moto que sembla que funciona, com és l’Aprilia, per anar a una que ha sigut una escabetxina de pilots els últims anys.
Per la seva banda, el pilot està tenint una temporada per sota de les seves possibilitats per culpa de la mala sort en certs moments. La lesió després de ser envestit pel mateix Marc Márquez a la primera cita de l’any a Portimão o la caiguda després de ser tocat per Fabio Quartararo a Jerez han marcat la seva temporada de debut a Aprilia, ja que s’ha perdut dues cites: la de l’Argentina i la de França. Actualment, és 13è de la classificació general amb 69 punts.
Un pilot amb experiència i que garanteix victòries
El pilot de Pragal té 28 anys, i va arribar al mundial a la categoria de 125cc l’any 2011. Des d’aleshores, ha quedat en dues ocasions segon del mundial, a Moto3 i Moto 2, i un cop tercer, també a la categoria mitjana. El 2019 va pujar a la categoria reina amb l’equip KTM Tech 3, i dues temporades més tard ja estava sobre la moto de fàbrica.
En aquests 5 anys ha assolit 5 victòries, totes a KTM, sent el corredor de la marca austríaca amb més primeres posicions de la història – KTM només té 7 victòries a la categoria reina. A més, és el sisè integrant de la graella actual amb més triomfs, només superat per Marc Márquez (59), ‘Pecco’ Bagnaia (16), Fabio Quartararo (11), Maverick Viñales (9) i Àlex Rins (6).
Un fitxatge econòmicament molt interessant
A ningú se li escapa que MotoGP és un negoci que, més enllà dels aspectes esportius, hi té una gran importància la gestió econòmica. En primer lloc, el múscul econòmic d’Honda és infinitament superior al d’Aprilia, que està sota el paraigua del Piaggio Group, i el sou que rebria Oliveira corrent per la marca de l’ala daurada seria molt superior. A més, el principal patrocinador que dona nom a l’equip és Repsol, que té molt interès comercial a Portugal. El fitxatge del pilot que és una autèntica celebritat en el seu país estaria vist amb molt bons ulls pels dirigents del grup petrolier.
Caldrà veure si l’aspecte econòmic i el projecte convencen a Miguel Oliveira, que té la difícil decisió d’abandonar una moto que funciona per anar a la millor de la història, però que actualment té moltes limitacions tècniques.
Text: Roger Amores / Fotos: Miguel Oliveira