Mini 5 Portes Cooper SD: Més pràctic, igual de Mini | | ElMotordeGirona.cat
Home Actualitat Mini 5 Portes Cooper SD: Més pràctic, igual de Mini
Mini 5 Portes Cooper SD: Més pràctic, igual de Mini

Mini 5 Portes Cooper SD: Més pràctic, igual de Mini

0
0

El mireu per on el mireu, el Mini 5 Portes us dóna més. Més espai interior, més maleter… i sense perdre gens ni mica del seu ‘Go Kart Feeling’. Per realitzar aquesta prova, hem comptat amb l’inestimable col·laboració de Joan ‘Nani’ Roma, dues vegades guanyador del Dakar.

IMG_0134

Text: Nani Roma. Adaptació: El Motor de Girona | Fotos: Kimi Sabaté.

Des de que va ser recuperat com emblema en el món de les quatre rodes hem pogut gaudir de les diferents ‘cares’ del Mini amb versions com el Coupé, el Cabrio, el Paceman, el Countryman i el desaparegut Clubman. Ara tenim aquí el 5 Portes, un model del que us he de dir que m’ha agradat bàsicament per dos factors. El primer, per la seva major amplitud interior, especialment en els seients del darrere, ja que està homologat per a cinc places en comptes de quatre com el de 3 Portes. El segon, perquè tot i haver crescut de mides es continua mantenint la sensació de conduir un kart, el ‘Go Kart Feeling’.

IMG_0146Em diuen aquest nou Mini ha crescut 16 centímetres, que no són molt però sí que es noten en l’habitabilitat, i es queda just en els quatre metres de llargada. Sí que us dir que tot i la meva altura el vaig trobar de bon accedir-hi i còmode. Tanmateix, les dues portes posteriors són definitives per millorar l’accés dels ocupants. Un dels seus guanys el trobem també en el maleter, amb 67 litres més d’espai i una capacitat global de 278 litres.

També us puc dir que el quadre d’instruments i la consola central presenten una nova configuració. Ara, tota la informació és més visible i els comandaments no només queden més a mà sinó que també han estat simplificats i resulta més fàcil aprendre on són per utilitzar-los instintivament. Menció mereixen també les gràfiques en tres dimensions del navegador amb els carrers i edificis de per on circulem, una passada!! Aquesta unitat compta amb el sistema Head Up Display, que projecta la informació a una pantalla que tenim just al davant, sobre el davantal, i així no hem de desviar la vista per saber a quina velocitat anem. Aquest sistema és una opció; a l’hora d’equipar i personalitzar el Mini, les opcions disponibles són impressionants.

IMG_0168Però, sense dubte, el que més m’agrada d’aquest cotxe és la sensació que comunica al conductor: bon aplom, enganxat a l’asfalt, amb el centre de gravetat baix i una direcció precisa… Com us podeu imaginar, la sensació és la de tenir entre mans un kart. I, a més, el Cooper SD és la versió més potent del Mini 5 Portes, amb 170 CV. El motor empeny des de baix i juntament amb la rigidesa del xassís reverteix en una conducció més que divertida, si esdevé el cas. Si trobem algun sot pronunciat notarem la suspensió un tant dura però és el peatge per poder disfrutar d’una conducció esportiva.

Un altre detall a destacar són els Mini Driving Modes que ens permeten elegir entre tres modes de conducció (Green, Normal i Sport) i incideixen en paràmetres com la duresa de la direcció i la resposta del motor, el climatitzador i el control de tracció. Com podeu imaginar, en ciutat és suau de conduir i fàcil d’aparcar, gràcies a la seva continguda llargada. En carretera és un valor segur i en vies ràpides valorarem més la insonorització del motor. I, repeteixo, amb tots els avantatges d’un cinc portes pel que fa al maleter i a l’accés a les places del darrere.

El que Nani Roma no us diu

A ningú se li escaparà que difícilment un pilot dirigirà alguna crítica contra la marca amb què competeix. I el doble campió del Dakar, primer en moto i després en cotxe, no és una excepció. Així que som nosaltres, des d’El Motor de Girona, qui us indiquem detalls no tan brillants del Mini 5 Portes. En aquest cas només apuntar-vos que la tercera plaça del darrere no arriba a testimonial i si el conductor és alt ja sabeu què passa amb l’espai pel passatger que s’asseu just al seu darrere. I el preu creiem que és una mica alt, tot i que ja sabeu que forma part de l’exclusivitat del Mini.

Fitxa tècnica

Motor:           4 cilindres en línia.

Disposició:  Davantera transversal.

Cilindrada:   1.995 cc.

Potència:      170 CV a 4.000 rpm.

Parell motor:360 NM entre 1.500 i 3.000 rpm

Alimentació:Injecció indirecta.

Tracció:        Davantera.

Canvi:           Manual, 6 marxes.

Pneumàtics davanters:   205/55 R18.

Pneumàtics posteriors:   205/40 R18.

Dimensions: 4,00 x 1,72 x 1,42 metres.

Pes:   1.305 quilos.

Capacitat maleter: 278 litres.

Capacitat dipòsit:  44 litres.

Velocitat màxima:  225 km/h.

Acceleració de 0 a 100 km/h:     7,4 segons.

Consum combinat:           4,1 litres/100 km.

Emissions CO2:     109 gr/km.

Preu:  27.650 euros.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *