El test de Barcelona era la primera prova de foc per a les fàbriques que havien de fer un pas endavant. Aprilia i KTM continuen lluny de Ducati. Yamaha ha confirmat la seva evolució en les últimes curses amb uns grans entrenaments i molt bones sensacions. Però Honda, el pitjor constructor les tres últimes temporades, ha tornat a decebre, i encara no troben la direcció a seguir. Joan Mir, qui amb la retirada de Takaaki Nakagami s’ha convertit amb el pilot que fa més temps que és a Honda dels quatre que tenen en les seves files, ha explotat, i no entén l’estratègia que s’està portant a terme.
“Hem tret feina d’on no n’hi havia, segurament. La realitat és que no tenia moltes coses per a provar, tot ho havia provat ja abans, això és una mica el que ha passat avui. T’esperes més d’un test tan important com aquest, el de final de temporada. Ja no hi ha molt més. Necessitàvem una nova moto per a avui”, responia resignat Mir davant dels micròfons de DAZN. La setmana que ve tenen un test privat a Jerez, on s’esperen més novetats des del Japó, però això no fa créixer l’optimisme del pilot mallorquí. “M’han dit que portaran més novetats, o simplement que en portaran, perquè avui no hem tingut res. El test no ha sigut gens productiu; no hem tret res positiu. No hem millorat res del paquet general de la moto”, tancava visiblement enfadat el campió del món del 2020.
Alberto Puig, director de l’equip oficial d’Honda, va voler explicar el motiu pel qual es va apostar per a aquesta estratègia. “Teníem tres coses importants per a provar, i les hem provat. Aquí hem portat una versió més avançada i optimitzada del que hem estat treballant durant l’any. Ens hem centrat en temes d’estabilitat, frenada i vibracions, que són aspectes clau”, començava el dirigent. Veient que altres equips havien portat motos completament noves, ell creu que no és el que els hi toca fer. “No tenia sentit portar aquí una moto negra quan hem tingut motos negres durant tot l’any. En el passat no teníem concessions i esperàvem a aquests tests per a portar una cosa nova, però ara hem anat avançant pas a pas”, argumentava Puig, qui assegura que a principis de temporada la moto no girava “i ara gira bé”.
Qui va rodar per primera vegada amb l’Honda és Aleix Espargaró, ja en aquest nou rol de pilot provador. L’arribada del granollerí s’espera que aporti l’experiència i el seu saber fer en el desenvolupament de la moto, tal com va fer en la seva etapa a Aprilia. Espargaró va ser la segona Honda de la classificació en el test, sent catorzè, només per darrere de Johann Zarco, desè. “Nova vida, quin honor”, van ser les paraules del vallesà en les seves xarxes socials.
Definitivament, malgrat que siguin punts de vista diferents d’entendre l’estratègia d’Honda pel test de Barcelona, la conclusió és que no va arribar cap gran novetat des del Japó. El pilot té pressa perquè li queden dos anys de contracte i no vol que siguin lluitant per a no ser últim, i ha d’empènyer a la fàbrica. Honda té la pitjor moto de la graella i ha d’espavilar.
Text: Roger Amores / Foto: DAZN i Honda