La marca augmenta les ajudes a la conducció i la connectivitat de el model
El nou Mitsubishi ASX 2020 reforça la seva seguretat amb un nou disseny exterior, un interior amb més connectivitat, un nou motor, la tornada de la tracció total i un arsenal de tecnologies d’ajuda a la conducció.
La seguretat del model comença amb la carrosseria RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Aquesta està millorada amb reforços d’acer d’alta tensió en punts clau. Permet reduir la deformació de la cabina. També té zones controlades d’absorció d’impactes per millorar la seguretat en cas de col·lisió. A més, la rigidesa més gran que aporta la carrosseria RISE també millora el comportament a la carretera de l’ASX. Així mateix permet aprofitar millor el seu xassís amb suspensió independent a les quatre rodes. La completa dotació de set coixins de seguretat protegeix els ocupants en tota mena de circumstàncies.
Ajudes a la conducció
Segons la marca el model compta amb ajudes a la conducció pròpies de vehicles d’un segment superior. Entre elles destaquen el sistema d’alerta sortida de carril (LDW). També el sistema de mitigació de col·lisió frontal (FCM) amb radar i làser frontal que detecta obstacles o vianants. El sistema de detecció d’angle mort (BSW) avisa elements fora del camp de visió del conductor.
Per millorar la seguretat dels fars Bi-LED de sèrie compten amb el sistema d’activació automàtica de llums de carretera. Per a les maniobres de marxa enrere, el ASX té disponible el sistema d’alerta de trànsit del darrere (RCTA).
La il·luminació és també un factor de seguretat. Ve de sèrie, en tots els acabats, amb fars davanters Bi-LED amb regulació automàtica, per a les llums d’encreuament i de carretera, perfectament integrats en el nou disseny del frontal Dynamic Shield. També són de LED en tota la gamma, els llums diürnes integrades en els fars, així com els antiboira i les noves llums posteriors en forma de T horitzontal.
Seguretat de la tracció total
Mitsubishi ha decidit oferir de nou una variant 4WD al ASX que millora la seguretat de conducció en tot tipus de carreteres i climatologies. Amb una configuració automàtica, aquest sistema permet triar fins a tres maneres de conducció a través d’un senzill comandament giratori col·locat entre els seients davanters.
Un motor de gasolina atmosfèric 200 MPI de quatre cilindres i 2 litres nou i elàstic compleix sense problemes amb l’exigent normativa Euro 6 D-Temp. Produeix 150 CV (110 kW) de potència màxima a 6.000 rpm i un par màxim de 195 Nm a 4.200 rpm, oferint bon empenta des de baixes revolucions.
Compta amb el sistema MIVEC de control variable de l’alçat de les vàlvules, però passant d’una distribució amb doble arbre de lleves (DOHC) a una més compacta de amb un sol arbre (SOHC), el que ha permès reduir el pes. El model pot accelerar de 0 a 100 km / h en 10,2 segons amb canvi manual i en 11,7 segons amb canvi automàtic CVT.
Més qualitat interior i millor connectivitat
A l’interior destaca un augment de la qualitat de les tapisseries de tela i cuir. També el nou quadre de comandament amb l’ergonomia millorada. Aquest té nous controls del climatitzador i una gran pantalla de infoentreteniment de 8 polzades.