Home Actualitat Mitsubishi Outlander PHEV: Veure-ho per creure-ho
Mitsubishi Outlander PHEV: Veure-ho per creure-ho

Mitsubishi Outlander PHEV: Veure-ho per creure-ho

0
0

La versió PHEV del Mitsubishi Outlander és com una caixa de sorpreses. Qui s’imaginaria, per exemple, que un SUV de les seves dimensions i amb un pes en buit de més de 1.800 quilos pot arribar a consumir menys de 2 litres de gasolina cada 100 quilòmetres? Mitsubishi ho ha aconseguit després de ser el primer en combinar dins una mateixa carrosseria les tres tecnologies que tenen com a punt en comú la propulsió elèctrica. L’hem provat i ens ha convençut.

XIMG_4203

Text: Josep Casanovas | Fotos: Jordi Fanyanàs i Mitsubishi.

La particularitat que diferencia el Mitsubishi Outlander PHEV de la resta d’automòbils elèctrics o híbrids és que conjunta les tres variants tecnològiques conegudes fins ara: propulsió exclusivament elèctrica (amb 52 quilòmetres d’autonomia), autonomia estesa (el motor de gasolina genera electricitat abans que la reserva de la bateria quedi esgotada, amb la qual cosa la propulsió continua sent elèctrica) i híbrid en paral·lel (el motor tèrmic porta la iniciativa, per exemple en circulació a alta velocitat, i les dues unitats elèctriques aporten un suplement de potència per estalviar consum de gasolina i rebaixar les emissions). El resultat d’aquesta combinació, fins ara inèdita i que sens dubte obrirà nous camins, és absolutament convincent. L’Outlander PHEV pot circular dins la ciutat en mode elèctric i sense haver de patir per la reserva d’energia disponible; i fora d’ella, segons les distàncies, tipus de conducció i càrrega transportada, amb un consum irrisori de gasolina.

XIMG_4196Senyals d’identitat.  Les diferències externes entre l’Outlander convencional i el PHEV es limiten a la obertura lateral a banda i banda. La del costat del conductor és comuna a les dues versions, perquè correspon a la de la boca d’entrada de gasolina. La del costat dret, en canvi, és exclusiva del PHEV. Quan l’obrim ens trobem amb un doble endoll: un per a la càrrega convencional de la bateria de ió-liti (operació que es completa en unes 5 hores) i l’altre, per a la càrrega ràpida (un 80% del total, en uns 30 minuts). La càrrega es pot programar i controlar a distància, mitjançant un smartphone.

 

Outlander PHEVDiferències imperceptibles. La ubicació de la bateria que aporta energia als motors elèctrics és sota el terra del Outlander, que en aquesta versió queda una mica més elevat que en la convencional. L’emplaçament del motor elèctric posterior ha obligat a incrementar 4,5 centímetres l’altura de la banqueta. Per compensar-ho, és una mica menys gruixuda sense que això n’afecti el confort. Això sí, el motor elèctric posterior impedeix disposar de les set places del Outlander convencional. La capacitat del maleter, però, és gairebé idèntica, en aquest cas 498 litres en configuració de cinc places.

 

Xmitsubishi_outlander_phev_5 (1)Instintiu. El conductor té en tot moment una informació precisa de la càrrega de bateria, flux d’energia i mode de funcionament del conjunt propulsor. A més, gràcies a les lleves de què disposa rere el volant, pot seleccionar en un escalat de cinc nivells la retenció dels motors elèctrics. És el que se’n diu frenada regenerativa. Mínima en carretera (per circular gairebé per inèrcia) i cap a més fins arribar al màxim segons el tipus de traçat o en ciutat. En aquest cas, els frens treballen menys o molt menys –fins i tot poden semblar innecessaris-, i la càrrega d’energia cap a les bateries va en augment. Dit d’una altra manera, ve a ser com un canvi de marxes seqüencial, que en ben poc temps el conductor utilitza de manera absolutament instintiva. Al peu del selector central -de recorregut mínim- hi ha un botó que permet reservar tota l’energia de les bateries per quan calgui.

XIMG_4206Tracció total.  La combinació dels tres motors, dos sobre l’eix davanter i el tercer a les rodes del darrere, no només assegura la tracció total gestionada electrònicament sinó també la intervenció dels controls de tracció i estabilitat actius, i també el de deriva. En cas de dificultats (fang o neu), el conductor pot prémer el botó 4WD Lock, que fa les funcions de blocatge d’un diferencial central i distribueix el parell dels motors entre les quatre rodes.

 

 

 

Xmitsubishi_outlander_phev_jp-spec_8Alta seguretat. El Mitsubishi Outlander PHEV es comercialitza en versió única Kaiteki, la més equipada i luxosa, i sense cap opció disponible. Entre una llarga llista d’equipament, dedica una gran atenció a la seguretat amb sistemes com ara el de control de creuer adaptatiu, de mitigació de col·lisió frontal o alerta de sortida involuntària de carril. També disposa de llums de xenó. Pel mes d’octubre està prevista l’arribada d’una versió més senzilla, la Motion.

 

 

 

 

Fitxa tècnica:

Motor de gasolina: 1.998 cc. 4 cilindres/16 V. 121 CV i 190 Nm.

Motor elèctric davanter: 82 CV i 137 Nm.

Motor elèctric posterior: 82 CV i 195 Nm.

Canvi: Automàtic, amb funció de frenada regenerativa.

Suspensions: McPherson / Multibraç.

Frens: Discos ventilats 294 mm / Discos massissos 302 mm.

Llargada, amplada i altura: 4,655 / 1,800 / 1,680 m.

Pes: 1.810 quilos.

De 0 a 100 km/hora: 11 segons.

Velocitat màxima: 170 km/hora.

Consum mitjà: 1,9 litres/100 km (gasolina 95).

Emissions de CO2: 44 g/km.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *