Home Actualitat Mitsubishi Space Star 120 MPI: Urbanita i una mica més.
Mitsubishi Space Star 120 MPI: Urbanita i una mica més.

Mitsubishi Space Star 120 MPI: Urbanita i una mica més.

0
0

Amb l’Space Star, Mitsubishi torna al segment dels cotxes menuts i de caràcter típicament urbà. Té un preu més que ben equilibrat amb l’equipament que porta de sèrie, se’l percep ben resolt en espai interior i ve dotat de motors de gasolina de tres cilindres, que rendeixen molt bé i gasten poc, molt poc.

XDSC09969

Text i fotos: Josep Casanovas

Tot i que la denominació Space Star no és nova a Mitsubishi, el model actual no té absolutament res a veure amb aquell tan ben aconseguit monovolum d’uns quants anys enrere. Ara l’Space Star és un vehicle de cinc portes eminentment urbà, lleuger i de bona aerodinàmica (Cx=0,27) que la marca japonesa ofereix en versions 100 MPI (71 CV) i 120 MPI (80 CV), una i altra amb motor de tres cilindres, tecnologia MIVEC de distribució variable i Start/Stop.

XDSC09978Si ambdues tenen tot el preceptiu en equipament de seguretat, els 900 euros de més que costa la versió superior -la que hem provat- queden justificats amb escreix perquè a més d’entregar més potència -que sempre va bé- ve equipada de sèrie amb fars de boira, encesa automàtica de llums, sensor de pluja, control de creuer, Bluetooth i comandaments de la ràdio al volant, alçavidres elèctrics a les quatre portes i engegada del motor per botó. Respecte del 100 MPI també canvia l’aire condicionat pel climatitzador automàtic, les llandes de xapa de 14 polzades per les d’aliatge de 15”, el seient davanter de l’acompanyant és ajustable en altura i els vidres laterals posterior són enfosquits.

 

XDSC09974L’interior del Space Star respon al que ja és norma en aquests tipus de vehicles, és a dir, una amplitud força superior al que poden induir a pensar les seves reduïdes dimensions i amb una capacitat del maleter de 235 litres, ampliable plegant total o parcialment (60:40) la banqueta posterior. I pels ocupants de les places del darrere, amb l’avantatge afegit de les quatre portes laterals. Si bé els materials emprats són senzills -aquest no és un utilitari per marcar estil- l’aspecte general fa bona pinta i se’l veu ben acabat, i no li falten aquells espais tan pràctics on desar objectes.

 

 

XDSC09986I del motor, què us he de dir? Doncs això, que respon molt bé. Gira impecablement fi a règims molt baixos, sense vibracions ni símptomes de patir, i comença a manifestar caràcter a partir de 3.000 rpm. Tant en ciutat com en carretera, el més habitual és que el conductor vegi encesos els tres diodes verds que mostren que el consum de gasolina és mínim; bon senyal. I arribats a aquest punt, potser us preguntareu el per què del títol amb que he definit aquest cotxe. L’explicació és ben senzilla i Mitsubishi m’ho ha posat fàcil. I és que l’Space Star és de molt bon maniobrar dins la ciutat -en fa prou amb 9,2 metres d’espai per girar completament-, i d’allò més vàlid per moure’s per la perifèria. Ara bé, si ens hem de desplaçar per autopista el notarem un tant sorollós -la qual cosa no deixa de tenir la seva lògica, tot sigui dit- i en carretera sinuosa les suspensions són, al menys pel meu gust, massa toves. Afavoreixen la comoditat en el filtrat d’irregularitats i en passar sobre els ressalts dels nuclis urbans però l’inconvenient és que es troba a faltar aplom i precisió en les carreteres virades.

Fitxa tècnica.

Motor:            1.193 cc. 3 cilindres/12 vàlvules.

Potència: 80 CV a 6.000 rpm.

Parell: 106 Nm a 4.000 rpm.

Canvi: Manual, cinc marxes.

Suspensions: McPherson / Eix de torsió.

Frens: Discos ventilats 229 mm / Tambors 180 mm.

Llargada, amplada i altura: 3,710 / 1,665 / 1,490 m.

Pes: 845 quilos.

De 0 a 100: 11,7 segons.

Velocitat màxima: 180 km/hora.

Consum mitjà: 4,3 litres/100 km (gasolina 95)

Emissions de CO2: 100 g/km.

Preu: 11.408 € (descompte promocional inclòs).

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *