La segona jornada de tests de pretemporada al Circuit Internacional de Sepang, Malàisia, ha acabat sense haver de lamentar la carnisseria que es va viure el primer dia. Franco Morbidelli s’ha endut la primera plaça, Fabio Quartararo i Yamaha han confirmat les bones sensacions, Joan Mir manté les esperances a Honda, els pilots del Gresini continuen en un gran estat de forma i Pedro Acosta ha tret el cap per KTM. Marc Márquez ha tingut la seva primera caiguda com a pilot oficial de Ducati sense més problemes.
Franco Morbidelli ha sigut el pilot més veloç de la segona jornada a Sepang amb un 01:57:210. Això i la repetició de resultat dels pilots del Gresini Racing Team, amb Alex Márquez i Fermín Aldeguer tercer i quart respectivament, indica el grandíssim rendiment que té la Desmosedici GP24 malgrat que és un prototip amb un any d’antiguitat. De fet, les tres Ducati de la temporada 2024 han quedat per davant de les dues GP25 que hi havia avui en pista, amb Francesco Bagnaia cinquè i Marc Márquez catorzè. El cerverí ha anat per terra al final de la sessió quan estava buscant la seva volta ràpida, i Bagnaia també ha caigut. Márquez ha explicat que l’últim dia de test a Malàisia és clau «perquè decidim quin serà el motor pel 2025 i 2026».
Fabio Quartararo ha confirmat les seves magnífiques sensacions des de l’inici de la pretemporada aquest 2025 amb una segona plaça. El francès va ser el més ràpid en el Shakedown, líder ahir i segon avui. A més, Yamaha ha situat les dues motos del Prima Pramac en el top-10, amb Miguel Oliveira vuitè i Jack Miller desè. Joan Mir torna a ser la gran esperança d’Honda, sisè una vegada més, però sent l’únic dels pilots de la marca de l’ala daurada en formar part d’aquestes deu primeres places. Pedro Acosta, per KTM, i Marco Bezzecchi, per Aprilia, han sigut els encarregats en fer en la primera meitat de la classificació final del dia als dos fabricants cridats a fer front a Ducati enguany.

En tot cas, aquest tipus d’entrenaments serveixen per a provar les novetats i deixar tot llest per l’inici de la temporada. A més, la limitació de pneumàtics i les diferents estratègies fan impossible treure conclusions sobre el rendiment real que tindran els equips durant la temporada 2025.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP