Moto GP arrenca motors

Després d’un període de vacances torna el mundial de motociclisme més prestigiós. Ja ens queda molt llunyà l’últim cap de setmana de curses, on es va acomiadar Valentino Rossi, llegenda d’aquest esport que tant estimem. Encara falten uns dies per la primera cita del calendari, el 6 de març a Qatar, però els pilots ja han començat a “escalfar pneumàtics” en els tests oficials de pretemporada. Aquest any es durà a terme el campionat més llarg de la història, amb 21 grans premis, així que no ens podem queixar. Ens esperen 21 caps de setmana d’emoció i velocitat, gas!

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP & Riders

Moto 3

El mundial d’aquest any parteix amb menys cares noves que en altres temporades a causa de la nova norma de mínim d’edat, 16 anys, per participar en la categoria. Un retorn molt sonat és el d’Ana Carrasco, que està a la categoria amb l’equip Boé SKX Motorsports després de deixar-la el 2015. Els dos pilots que s’han mantingut més regulars en els tests de Portimão han sigut Dennis Foggia i Andrea Migno, que a partir del test 2 no han sortit del top 3 i demostren ser clars candidats a endur-se el mundial. Izan Guevara i Ayumu Sasaki també han sigut molt ràpids, i segur que també lluitaran per les primeres posicions, junt amb els Sergio García Dols, Jaume Masiá, McPhee o Tatsuki Suzuki. De moment sembla que els protagonistes seran els mateixos de l’any passat, a falta d’algun pilot revelació com va ser Pedro Acosta, que va acabar primer de la general.

Moto 2

En la categoria mitjana hi ha tres noms que destaquen per sobre la resta. Els d’Aaron Canet i Augusto Fernández ja eren d’esperar, amb el canvi d’equip al Flexbox HP40 i el Red Bull KTM Ajo respectivament, no sortint del top 3 en cap dels tests. Però el tercer en discòrdia, tot i també ser esperat, no deixa de ser impactant. El rookie Pedro Acosta ha fet una quarta, segona i primera posició, rebentant el rècord del Circuit d’Algarve marcat l’any anterior pel subcampió Raúl Fernández. Malgrat que ell fa discursos de tranquil·litat, avisant que el seu objectiu és gaudir aquest any de la categoria, només fan que arribar missatges de gent present en la pretemporada referents a que el murcià va com un coet i que és el màxim aspirant al títol; i ho és! Jake Dixon i Joe Roberts també han tingut resultats molt positius, seguint de molt a la vora als tres citats anteriorment. Cal destacar el paper de Fermín Aldeguer i Albert Arenas, que no han sortit del top 10 en cap de les proves. Sembla que serà una millor temporada que l’anterior pel gironí, i així esperem que sigui.

Moto GP

Tots estem molt emocionats per la categoria reina, la joia de la corona d’aquest esport. El que pot ser que estigui menys content després de la pretemporada és el vigent campió Fabio Quartararo, ja que sembla que Yamaha ha evolucionat poc la moto i no ha millorat en l’assignatura pendent; la velocitat punta.

Els altres pilots de la marca japonesa no semblen, de moment, gaire forts de cara a la primera cita de la temporada. Ducati té diversos aspirants, amb el recent renovat Bagnaia com a màxim exponent, junt amb els noms de Jorge Martín i Jack Miller molt presents. La marca italiana ha posat fins a 8 motos per mirar d’aconseguir el premi de campió que se’ls hi resisteix des de 2007 amb Casey Stoner. Suzuki i KTM són dues grans incògnites, ja que, tot i no ser gaire difícil superar l’any anterior, les millores vistes en els tests no sembla que els pugui fer lluitar pel títol. Tot i això, no s’ha de treure l’ull de sobre de Joan Mir, que té qualitat de sobres per repetir la gran fita que va assolir el 2020. Aprilia, de la mà d’Aleix Espargaró, ha sigut una de les grans sorpreses en aquests primers entrenaments. El granollerí ha sigut dels pilots més ràpids i sembla que aquest any sí que pot somiar amb grans resultats. Maverick Viñales continua adaptant-se a la marca. I els més beneficiats en els canvis en la moto són Honda. Tot i estar en procés d’adaptació, tots els pilots de la marca de l’ala daurada coincideixen en l’evolució i són optimistes de cara el 2022, amb Pol Espargaró i Marc Márquez al capdavant d’aquesta revolució. De fet, el cerverí, ja recuperat dels problemes de visió que l’han martiritzat aquestes vacances, ha declarat que va a viure a Madrid per “aconseguir el meu novè mundial”. Amb aquestes paraules del nostre campió ja ens té a tots més que nerviosos. Quines ganes!

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Anterior
Les noves Edicions de MINI, encara més autèntiques

Les noves Edicions de MINI, encara més autèntiques

Tota la nova gamma d’edicions de MINI es començarà a llançar-se a partir

Posterior
CUPRA Born: Sorprenentment elèctric

CUPRA Born: Sorprenentment elèctric

Avui tenim entre les mans un model compacte, elèctric… amb molt i molt picant:

També et pot interessar
Total
0
Share