Home Actualitat Moto Guzzi V7 Stone: Nostàlgia molt actual.
Moto Guzzi V7 Stone: Nostàlgia molt actual.

Moto Guzzi V7 Stone: Nostàlgia molt actual.

0
0

Tornen els anys 70. I ho fan amb una moto que ha viatjat estèticament en el temps però que se’ns presenta amb tota la tecnologia actual. Sens dubte estem davant d’una de les propostes més ‘cool’ del mercat.

Joan Puig

 

Text: Sergi Mejías | Fotos: Moto Guzzi

De pròleg.  Estil clàssic però tecnologia actual són part del secret de l’èxit de la Moto Guzzi V7, un model que a l’Estat espanyol ha tingut una gran acceptació i està disponible en tres versions: Stone, Special i Cafè Racer. Vam tenir l’oportunitat de provar la Stone decorada en vermell, tota una finestra cap al passat que no defrauda si saps el que vols.

Moto Guzzi 8A bord. Si l’estètica resulta d’allò més evocadora, pujar a aquesta moto és viatjar unes dècades enrere amb una posició de conducció com les d’abans: còmoda i asseguts de forma natural. I igual de còmode va el passatger. El quadre d’instruments segueix el patró clàssic de la resta de la moto, amb dos rellotges analògics i un parell de petites pantalles digitals que inclouen temperatura ambient i rellotge horari. Tots els comandaments estan a l’abast de la mà, tot i que la visibilitat dels retrovisors podria ser millor. El cavallet lateral és de fàcil accés.

La mecànica. Com no podia ser d’altra manera, la V7 està impulsada per un motor bicilíndric en V a 90 graus que ofereix 48 CV. Només posar-lo en marxa et roba el cor perquè està més viu que altres de la competència. Aquest propulsor en disposició transversal destaca pels seus baixos i progressiva entrega de potència. Convenç entre les 2.000 i 4.000 rpm, ideal per circular per la ciutat i una carretera de corbes si t’agrada jugar amb la caixa de canvis o estirar-lo fins a les 6.000 rpm; més enllà és una ximpleria. Els consums es van situar en 8 litres per ciutat i en 5 per vies ràpides a velocitats legals. La unitat provada no tenia més de 1.600 quilòmetres i el recorregut de la palanca de canvi ens va semblar excessiu.

La part cicle. Ens va agradar el seu dinamisme en ciutat: fàcil de maniobrar en parat, de conduir i amable al circular entre els cotxes, encara que al passar per algun sot la suspensió posterior es va mostrar massa seca. De la mateixa manera, al circular a ritme alegre per una via ràpida es troba a faltar un amortidor de direcció; la V7 va por allà on se li diu però anant ràpid es nota que possiblement li falti un mica d’aplom al tren davanter. Al tractar-se d’una moto naked, dins dels límits legals vam viatjar còmodament. I cargolant el puny del gas es poden superar els 170 km/h.

Els frens. L’equip destaca per la seva eficàcia, més que suficient per als 179 quilos en ordre de marxa; estem davant d’un model lleuger. No obstant això, mentre el fre davanter resulta dosificable i amb una bona potència, el posterior és massa directe i les primeres vegades tendeix a bloquejar la roda amb massa facilitat. Amb els quilòmetres un s’hi acostuma i és el millor suport que trobem.

En resum. Després de poder gaudir d’uns dies amb ella en tots els escenaris possibles, la conclusió és que és una ‘utilitària’ amb classe, és a dir, una moto còmoda i amb un bon dinamisme per al nostre dia a dia   dins la ciutat però sempre destil·lant una imatge ‘cool’. La V7 té en la Triumph Bonneville i la Kawasaki W8 les seves rivals més directes, però compta amb prou arguments per triomfar com ho ha fet la Stone, el model d’accés. Amb l’oferta de 6.999 euros, a l’Estat espanyol se l’han tret de les mans. Vermell, verd i negre mat són els seus colors i si busques ‘alguna cosa més’ tens la V7 Special i la Café Racer.

Moto Guzzi V7 II Racer para despieceArriba la segona generació, la V7 II.

En el Saló Intermot, celebrat el mes d’octubre a Colònia, Moto Guzzi va presentar la V7 II, una nova generació que manté l’estètica però poleix detalls respecte a la versió anterior. El motor ha sigut ressituat per millorar l’ergonomia i fer que la moto sigui una mica més estreta a la zona de les cames. A més, els estreps es poden regular en 25 mil·límetres. La caixa de canvis ara és de sis relacions, i incorpora l’ABS i control de tracció com ajudes a la conducció.

 

Ens ha agradat

Estètica

Per ciutat

Motor ‘clàssic’

Confort general

Preu

 

No tant

Tacte del fre posterior massa directe

Recorregut llarg de la palanca de canvi

 

 

Fitxa tècnica.

Motor: Bicilíndric en V 90º transversal, 4 vàlvules

Cilindrada: 744 cc

Refrigeració: Aire

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 5 velocitats

Potència màxima: 48 CV a 6.200 rpm

Parell màxim: 60 Nm a 2.800 rpm

Suspensió davantera: Forquilla amb barres de 40 mm

Suspensió posterior: Dos amortidors amb precàrrega ajustable

Fre davanter: Disc de 320 mm amb pinça Brembo de quatre pistons

Fre posterior: Disc de 260 mm amb pinça de dos pistons

Altura del seient: 805 mm (785 mm opcional)

Capacitat del dipòsit: 22 litres

Pes en marxa: 201 quilos

Consum mitjà: 6,1 litres

Velocitat màxima: 175 km/h

Preu: 6.999 euros

 

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *