El mundial ha anunciat novetats en el reglament de les categories de Moto2 i Moto3 a partir de la temporada 2025. L’objectiu és que aquestes segueixin les pautes de MotoGP perquè quedin sota la mateixa normativa que la categoria reina. Els canvis afecten tant el format del cap de setmana com als aspectes tècnics.
El nou format dels Grans Premis
Des de l’organització consideren que ha sigut “un èxit” el canvi que convertia l’antiga FP2 com a única sessió que serveix per a classificar per a la Q2, i que en l’FP1 i l’FP3 els equips es puguin centrar a treballar en el ritme de cursa i la resta d’elements relacionats amb el diumenge. Així doncs, van canviar la nomenclatura de l’FP2 i l’FP3, passant a ser la Practice 1 i FP2 respectivament, sent la PR1 la prova per a entrar a la Q2. “L’estructura de les sessions de Moto2 i Moto3 canviaran per a tenir consistència en totes les categories, tenint dos entrenaments lliures i una sessió per a classificar a la Q2″, expliquen des de la Grand Prix Comission. Aquesta modificació segur que fa arribar als joves pilots més preparats a la categoria reina.
També, s’ha decidit afegir una nova manera de funcionar en les curses en què caigui pluja sobre la graella. Com a MotoGP, les motos de Moto2 i Moto3 es portaran al pitlane per a realitzar els ajustaments, en cas que siguin necessaris, durament els procediments previs a la cursa.
Motors congelats, tests i aspectes tècnics
Pel que fa a Moto3, el preu màxim del xassís i motor “augmentarà lleugerament per a equilibrar millor els augments dels costos que actualment suporten únicament els fabricants”. A més, amb l’aprovació d’una sol·licitud anterior d’un fabricant d’aquesta categoria per a millorar el seu motor, la congelació de motor i xassís, les peces de rendiment, s’ha ampliat fins a finals de la temporada 2026.
Per acabar, en la categoria mitjana, Moto2, hi haurà una petita modificació referent als dies de test que afecta només els fabricants amb concessions. Aquests passaran a tenir nou dies de proves, en lloc dels set que tenien fins ara.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP