La Comissió Europea ha aprovat aquest dilluns 23 de juny, sense imposar cap condició, la compra per part de Liberty Media del 84% de Dorna Sports, l’empresa que gestiona el Mundial de MotoGP, per un valor d’uns 4.200 milions d’euros. “La Comissió ha arribat a la conclusió que l’operació no plantejarà problemes de competència en l’Espai Econòmic Europeu (EEE)”, explica la nota oficial. Aquesta operació, anunciada l’abril del 2024, s’ha tancat després d’una investigació que ha durat més d’un any, en què Brussel·les ha considerat que no hi ha riscos de monopoli en l’àmbit dels drets de radiodifusió a l’Espai Econòmic Europeu.

Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna des del 1998, mantindrà una participació del 16% i continuarà al capdavant de la gestió del mundial de motos, assegurant així la continuïtat esportiva i executiva del campionat. Per la seva banda, Derek Chang, president i CEO de Liberty Media, ha destacat el “gran potencial de creixement” de MotoGP, amb l’objectiu d’ampliar l’audiència i reforçar la connexió amb seguidors de tot el món, especialment als Estats Units d’Amèrica, tal com han fet ja amb la F1.
Aquesta fusió marca un abans i un després en el món dels esports de motor: la mateixa companyia controla la Fórmula 1 i el MotoGP, els dos campionats de motor de velocitat amb més prestigi del món. Tot apunta que Liberty Media aplicarà el mateix model que va impulsar l’èxit global de la F1, com la sèrie Drive to Survive o les estratègies de streaming i narrativa digital, per a potenciar MotoGP, tant en l’àmbit mediàtic com en el comercial.

L’operació es preveu formalitzar abans del 3 de juliol de 2025, un cop completada la fusió i aprovat tot el paquet financer i organitzatiu. A més, es crearà una comissió de treball conjunta entre els equips de Liberty i Dorna per definir les estratègies de creixement i internacionalització, amb Madrid com a primer punt de trobada durant la segona setmana de juliol.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i F1