El Ral·li Motul Costa Brava va posar punt i final a la seva 70a edició diumenge passat amb una presència històrica de talent femení: 13 dones pilot i 46 dones copilot, la xifra més alta als 70 anys d’història d’aquest prestigiós ral·li. La cita també ha suposat el punt de partida de MotorDona, el programa impulsat pel Club RallyClassics, en col·laboració amb Motul, per potenciar la participació femenina al món del motor clàssic.
En el marc de la celebració del ral·li més antic d’Espanya, Motul, amb la col·laboració de Riki Cars, hi ha participat amb un equip femení amb quatre vehicles clàssics. Entre l’elenc de dones de l’equip hi havia Sandra Iniesta, directora de màrqueting de Motul Ibérica, que va estar al volant del Mini 1000. “Des de Motul Ibérica estem molt contents de veure el resultat i l’impacte que ha tingut MotorDona. Sabem que queda un llarg camí per recórrer, però iniciatives com aquesta potencien i impulsen el talent femení. Per mi ha estat un plaer tenir l’oportunitat de compartir aquesta experiència amb totes les pilots i copilots de l’equip”.
D’altra banda, l’equip ha comptat amb la periodista i pilot de motos Judit Florensa, que conduïa l’Autobianchi A112 Abarth. Florensa explica “em sembla un encert total que es faci aquest tipus d’iniciatives per ajudar a visibilitzar la presència femenina en aquesta disciplina i donar una empenta perquè augmenti la participació. Sembla que les coses que no es veuen no existeixen, així que el programa MotorDona li ha capgirat aquesta situació. Ha estat un primer pas perquè això segueixi creixent!”.
Al costat de la Judit ha estat la copilot de Ral·lis TT, Jaqueline Ricci. Ricci, que ja havia competit juntament amb Florensa en altres modalitats, afirma que és molt important que es posin en marxa iniciatives per impulsar el talent femení. “Em sembla molt important que ens donin l’oportunitat de poder-ho provar, de poder viure-ho i tenir la visibilitat perquè aquelles dones que potser dubten o que no es veuen capaces tinguin aquesta referència i vegin que sí que es pot” comenta Ricci.
Fina Román, amb més de 20 anys de vinculació al Ral·li Dakar, prova en què ha participat tant en cotxes com en camions, juntament amb Yaiza Jiménez, copilot guanyadora de l’equip Iniciació de la Copa Girona de Regularitat 2021, també han format part de l’equip Motul Ibèrica amb un Fiat Un Turbo. “He viscut aquest Ral·li amb molta il·lusió. He gaudit extremadament de la conducció, de veure el paper dels copilots, de l’ambient i, sobretot, de la companyonia que hem tingut internament en aquest equip 100% femení” explica Román. Jiménez posa en valor la posada en marxa del programa MotorDona: “m’ha encantat veure com s’anima les dones, perquè a moltes els fa por o pensen que no podran i iniciatives com aquestes ens ajuden a donar visibilitat i animar a altres dones a participar en aquest i qualsevol altre tipus desport.
I, finalment, Margot Llobera, pilot andorrana de Rally-Raid, i Laura Pedrosa, han superat amb èxit el Rally als comandaments del Fiat Uno Turbo. Llobera comenta que “ha estat una sort poder compartir aquest ral·li amb tot l’equip. Per mi la incorporació de dones és molt positiva i és el que cal intentar fer. Amb aquest tipus de projectes s’està aconseguint crear referents perquè al final tant les noies joves com les dones adultes vegin que també ho poden fer”. Pedrosa, campiona d’Espanya de Regularitat el 2016 i amb una experiència de copilot des dels 14 anys, afirma: “He conegut moltes dones vinculades a aquest sector. Des de sempre ha existit el paper de la dona com a participant en aquest tipus de competicions, però sí que és cert que el número era reduït. Espero que MotorDona tingui un gran èxit i cada cop s’animin més dones a participar en ral·lis o esdeveniments de motor”.
I like this web site very much, Its a really nice berth to read and get info.Leadership