Amb més de 32 milions de vehicles produïts, la plataforma modular transversal (MQB) és la plataforma tecnològica més reeixida de Volkswagen
La MQB representa les tecnologies innovadores, els conceptes flexibles d’accionament i les sinergies a través de les línies de productes
La història d’èxit de la plataforma modular continua: de la plataforma MQB, passant per la MEB, fins a la SSP
Un dels èxits de vendes a nivell mundial de Volkswagen compleix deu anys: la plataforma modular transversal (MQB). Des de 2012, ha servit de base per a una àmplia gamma de models. Amb aquesta plataforma, s’han produït més de 32 milions de vehicles en tot el Grup. La marca Volkswagen ha produït fins ara més de 20 milions de vehicles, des del petit Polo als models SUV, com l’Atles (els EUA) i el Teramont (la Xina). Al mateix temps, la filosofia de la plataforma modular també s’ha traslladat al món elèctric, amb els actuals models ID. basats en la MEB (plataforma modular de propulsió elèctrica). La següent generació usarà la SSP (Scalable Systems Platform), atès que es tracta de la matriu de tecnologia elèctrica del Grup. Aquesta permet que el vehicle estigui completament connectat al seu ecosistema, i conseqüentment, estableix les bases per a la conducció totalment autònoma (nivell 4)
L’arribada de la MQB fa deu anys va ser un pas crucial”, afirma Ralf Brandstätter, conseller delegat de Volkswagen Turismes. “La MQB no solament serveix com a matriu tecnològica per als nostres models amb motors de combustió amb un motor transversal, sinó que també és el pilar de la nostra eficiència econòmica i resiliència, ja que els vehicles basats en la MQB contribueixen significativament a finançar les qüestions clau per al futur en el marc de l’estratègia ACCELERATE de la marca. Aquesta estratègia abasta la electromovilidad, la digitalització, els nous models de negoci i la conducció autònoma”
Llançada a la tardor de 2012. La plataforma MQB desenvolupada per Volkswagen va debutar amb el Golf VII. El primer vehicle de producció va sortir de la línia de muntatge a l’octubre de 2012. Això va demostrar immediatament el gran potencial que oferia la nova plataforma modular d’assemblatge: una tecnologia sofisticada, un pes menor i un disseny dinàmic, gràcies a les volades curtes de la carrosseria. El primer model MQB del Grup Volkswagen va ser l’Audi A3 de tercera generació, llançat al mercat uns mesos abans que el Golf. La plataforma modular d’assemblatge va permetre l’estandardització dels processos de producció en totes les àrees, la qual cosa es va traduir en una major flexibilitat i una reducció dels costos de desenvolupament, no sols per a la marca Volkswagen, sinó per a tot el Grup Volkswagen. El seu lema: nova diversitat mitjançant la creació intel·ligent de sinergies.
La MQB també suposa l’obtenció d’importants economies d’escala, gràcies al concepte de transferència de peces i a les grans quantitats. Aquestes permeten a Volkswagen introduir en el mercat tecnologies innovadores en el segment de volum i així democratitzar encara més el progrés. Les funcions sofisticades, com els sistemes d’assistència al conductor, s’ofereixen en tota mena de vehicles, per la qual cosa estan a la disposició d’una àmplia gamma de clients. Ralf Brandstätter subratlla: “Continuarem millorant els nostres models basats en la MQB durant els pròxims anys. La nova generació farà un altre pas endavant en matèria d’innovació. Els nous Passat, Tiguan i Tayron establiran nous estàndards en termes de qualitat, valor, funcions i experiència digital: el MQB perfecte. Aquests èxits de vendes de Volkswagen estableixen les bases per a futures inversions”.