Home Actualitat MV Agusta Rivale 800: Descarada.
MV Agusta Rivale 800: Descarada.

MV Agusta Rivale 800: Descarada.

0
0

Quan la vam veure per primera vegada, fa dos anys al Saló EICMA de Milà, ens va deixar bocabadats. I ara que l’hem pogut provar ens ha robat el cor. Que exagerem? Segueix llegint…

MV_Principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: MV Agusta

Mira-la. No tinguis por, torna-la a mirar i no temis que et vulgui seduir perquè, potser sense saber-ho, ja estàs encisat per la seva bellesa. Sents una poderosa atracció que no pots evitar. La miris per on la miris cada vegada la trobes més atractiva: un frontal minimalista, una llum posterior com no n’havies vist cap fins ara, els tres escapaments sortint en formació pel lateral… Tapada, només allò que és just. Que descarada! I radical. Pensa, però, que encara no l’hem posada en marxa. Ja veuràs…

MV_2Tenir-la a casa et canvia la vida. Quan has d’anar a treballar se’t dibuixa un enorme somriure només de pensar què passarà després de girar la clau de contacte. Puges a la seva gropa i et sents xulesc. I també et sents lluny del terra perquè el seient queda a 881 mil·límetres (per sota dels 1,70 faràs peu justet). Arriba el moment màgic, el quadre d’instruments cobra vida i al prémer el botó d’arrencada el tricilíndric comença a emetre una irresistible melodia de seducció. Els sistemes electrònics com ara el control de tracció (8 nivells), els mapes de potència (Rain, Touring, Sport, i Custom) i l’ABS (desconnectable), es seleccionen d’una forma molt intuïtiva amb les dues pinyes. Regulades les ajudes a la conducció i els retrovisors (que recorden els de la Ducati Hypermotard però són més funcionals) ja estem llestos per sortir de casa.

Que no et puguin les ganes, comença amb afecte i pensa que les MV Agusta sempre s’han distingit pel tacte abrupte del seu accelerador. Però, sorpresa. La resposta ja no és tosca, sinó tot el contrari. Arrancar ja no resulta estressant com ho era abans i això facilita bastant la conducció. El motor es nota molt ple, així que ens fixem en les xifres i dels 84 Nm de parell a 8.600 rpm ja en tens 77 Nm disponibles des de les 7.000 rpm. En ciutat, el canvi semiautomàtic és un vici que et fa arribar molt ràpid de semàfor a semàfor. Sense sortir encara de la city vam poder comprovar que entre el trànsit es mou millor del que prevèiem, tot i l’amplada extra dels retrovisors i de l’angle de gir.

MV_3Un cop en vies ràpides sentiràs la força del vent i el brutal bram del seu motor tan punt comences a enroscar el puny, i pensaràs que el millor serà perdre’t per la teva carretera de muntanya preferida, De corba a corba notaràs una direcció molt precisa que transmet una gran sensació de control. I de la mateixa manera, la part cicle també respon a les expectatives, àgil i amb un bon aplom en tot tipus de viratges. La frenada és una garantia i els ajustaments de les suspensions resulten esportius però sense sacrificar gaire el confort.   La bona resposta del motor es tradueix que podrem rodar en una marxa llarga sense estressar-nos amb el canvi.   Però vigila perquè si l’empenys et donarà guerra. El ‘quickshiffter’ és una passada. Pujar marxes sense prémer l’embragatge ni tallar gas, no té preu. Quina sensació de carreres! I amb l’acompanyament d’un bram del motor únic. En un moment donat, més bé en segona i obrint amb decisió, et costarà mantenir la roda davantera enganxada a terra. Que descarada!

MV_4Després de gaudir d’una bona estona amb ella hem de tornar a treballar, que era on anàvem al principi, no? Perquè amb la Rivale 800 és fàcil ‘sortir i no tornar’, No té cap però? Doncs sí, d’una banda l’altura del seient i de l’altre l’escassa autonomia que li condiciona el dipòsit de 12,9 litres. Ah! I la calor del motor no et pemetrà anar en bermudes.. I el preu?. Barata no ho és, però els seus 12.995 € no la fan ser un somni pràcticament inabastable, com succeïa amb les seves germanes grans.

 

 

Fitxa tècnica.

Motor: 3 cilindres, 798 cc, 4 temps, 12 vàlvules

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 marxes

Potència: 125 CV a 12.000 rpm

Parell: 84 Nm a 8.600 rpm

Altura del seient: 881 mm

Distància entre eixos: 1.410 mm

Pneumàtic davanter: 120/70 17

Pneumàtic posterior: 180/55 17

Dipòsit gasolina: 12,9 litres

Pes en sec: 178 quilos

Preu: 12.995 € (13.695 € amb ABS)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *