Red Bull ha anunciat que l’enginyer Adrian Newey deixarà de formar part del seu projecte l’any 2025. El britànic, qui és l’ideòleg del cotxe que ha portat Max Verstappen a ser campió del món tres anys consecutius, és conegut per ser un artesà de l’aerodinàmica. Des del 1992, ha creat 13 cotxes que han guanyat el mundial de la F1 i 11 vegades el de constructors. Ara, el voldrien tots els equips, però Aston Martin i, sobretot, Ferrari, són els més ben situats per fer-ho. En el paddock de la F1 ha esclatat una guerra per veure qui es fa amb els seus serveis.

Fernando Alonso ha sigut el primer a elogiar la carrera de Newey i mirar de demostrar que seria una figura molt benvinguda a Aston Martin. “Sempre he volgut treballar amb ell alguna vegada en la meva vida, el respecto molt, el considero el millor enginyer de F1 que mai hagi vist, és una llegenda de l’esport. En certa manera em sento privilegiat de poder estar al costat d’ell en el paddock, òbviament com a rival, però em sento afortunat de ser part d’això”, deia l’asturià sense amagar la seva admiració.
“La seva carrera esportiva i ell també han format part del meu viatge d’alguna manera perquè sempre he competit contra els seus cotxes. Crec que a Austràlia tindré l’Aston Martin Valkyrie en el meu garatge i serà un petit regal que em donaré a mi mateix, tenir un cotxe d’Adrian Newey”, afegia Alonso. No obstant això, ha volgut deixar la pilota en la teulada dels dirigents d’Aston Martin, assegurant que “estem molt satisfets amb el nostre departament tècnic” i que, malgrat que Newey és el millor, “ha d’encaixar en el projecte, i això és una decisió de Lawrence Stroll”.

Lewis Hamilton també ha començat a fer les seves primeres gestions com a pilot de Ferrari, i s’ha desfet en elogis parlant de Newey per demostrar-li que té les portes de Maranello obertes. “Si hagués de fer una llista de gent amb la qual m’encantaria treballar, ell estaria clarament en la posició més alta. Té una gran història, un gran historial. Amb el coneixement que té, crec que seria una addició increïble. Ferrari té un gran equip i ja estan treballant en el cotxe, però seria un privilegi treballar amb ell”, reconeixia Hamilton.
“Quan em vaig unir a McLaren, crec que va ser una evolució del seu cotxe. Crec que vaig arribar just després que ell se’n anés, així que aquest cotxe va evolucionar a partir d’un concepte en el qual ell havia treballat. Em vaig sentir privilegiat per haver tingut l’oportunitat de tocar una cosa amb la qual ell havia treballat”, relatava el britànic sobre la seva etapa a McLaren, on va guanyar el mundial del 2008.

En tot cas, Adrian Newey és una gran pèrdua per a Red Bull, i els austríacs ja estan preparant aquesta nova etapa. ‘Checo’ Pérez ha volgut treure importància a l’assumpte, dient que no canviarà gaire la situació i que no hi haurà una fugida en massa. Per l’altra banda, Christian Horner ha tranquil·litzat als seguidors de Red Bull dient que la sortida de Newey no afecta el futur de Max Verstappen, i ha tancat la renovació de Pierre Waché, enginyer francès, amb una adequació econòmica a l’alça.
Text: Roger Amores / Fotos: